[Czuwaj] Naprawa ZHP

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pon, 30 Paź 2006, 12:07:37 CET

----- Original Message -----
From: "Jerzy Łukaszewicz" <jeluk w wodn.lublin.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." czuwaj w listy.czuwaj.net

[ciach!]

> Po drugie:
> ZLIKWIDOWAC choragwie!!!
>
> Po trzecie:
> POWOLAC OKREGI HUFCOW ktore beda posiadaly osobowosc prawna. Hufce beda
> mogly tworzyc takie okregi wg wlasnej woli. Beda zrzeszaly sie wg wlasnego
> uznania na terenie danego wojewodztwa, i ilosc  hufcow w danym okregu
> bedzie
> dowolna. Nie beda tez musialy graniczyc ze soba, aby utworzyc okreg. Jaki
> hufiec do jakiego okregu? - o tym bedzie decydowal zjazd hufca.
> Szczegoly funkcjonowania  takiego okregu - do opracowania, chociaz zarys
> [...]

[ciach!]

Nie mam teraz czasu, więc napiszę bardzo krótko.

Po pierwsze problem tkwi nie w chorągwiach tylko głębiej.
Chorągiew to my.
To delegaci z hufców i wybierani komendanci są najwyższą władzą chorągwi. I
problemy hufców dają efekty w postaci patologii chorągwianych.
I IMHO rozwiązanie chorągwi nie naprawi sytuacji w Związku i może być
wylaniem dziecka z kąpielą.
Tym bardziej, że do takich numerów, jak w Lublinie jednak w większości
chorągwi nie dochodzi.

A coś (chorągiew?) powinno wspierać hufce z poziomu regionu. Wspierać, czyli
kształcić kadry hufców, pomagać w zdobywaniu środków, interweniować w
przypadku wystąpienia tam patologii.
Dobrowolne zrzeszenia hufców niewiele zmienią.

Pozdrawiam!

Krzysiek
Krzysiek

PS. >>> http://link.interia.pl/f19a6