[Czuwaj] Naprawa ZHP

TOGRO.pl togro w togro.pl
Pon, 30 Paź 2006, 13:06:30 CET

To troche tak jak z PZPR. Było zle, wiec "zmieniono nazwe" na SDRP, czy SLD,
czy jeszcze jakos inaczej.
Czy to rozwiazalo wszystkie problemy?

> Czy jestes pewny, ze patologia jest tylko w jednej choragwi?
> A jezeli nawet tak, to okreslam cale ZHP  jako patologiczne
> dlatego, ze nikt z  wladz wykonawczych (bo jedyne wsparcie
> moralne jakie otrzymujemy jest od czlonkow RN - poza jej
> przewodniczacym) nie kiwnal  palcem, aby w tej jedynej (jak
> twierdzisz) patologicznej choragwi cos zmienic (moze  poza
> pisemna prosba  o wyjasnienia do Choragwianego Sadu).

Czy uwazasz, ze Przewodniczacy powinien przerwac Zjazd? Jako kto? Czy miał
do tego prawo? Nie był nawet pelnomocnikiem na Zjazd.
Rada Naczelna spotyka się zbyt rzadko (4 razyw  roku), aby moc pomagac w
konkretnych przypadkach. My możemy na bazie tych konkretnych przypadkow
zmieniac prawo, aby wiecej się tak nie powtorzylo. Ale czas leci. W waszym
konkretnym przypadku licza się godziny.

> Nie proponuje likwidacji choragwi dlatego, ze  lamano prawo.
> Ale dlatego, ze w obecnej postaci jest to patologiczna
> jednostka, ktorej dzialalnosc w wiekszosci przypadkow szkodzi
> rozwojowi harcerstwa w Polsce. Czy potrzebujesz na to dowodow?

Tak. Ale pisz o wszystkich choragwiach, a nie o Waszej.
A jeśli nie możesz pisac na forum - pisz na priv: togro w togro.pl

> Moze rzeczywiscie sformuluje taki oficjalny wniosek? Tylko
> nie widze sensu rozsylac do wszystkich. Chyba nie w  ilosci sila?

A w petycji liczyla się ilosc? Oczywiście, ze im wiecej osob przeczyta Twoje
zarzuty, tym wiekszy nacisk na zajecie się ta sprawa. Czlonkowie Rady maja
takie narzedzie jak INTERPELACJA.

> Dogadaja sie te, ktore  beda chcialy.  Nikt im nie bedzie
> narzucal, z kim maja wspolpracowac.

A te które nie będą chcialy? Albo nikt ich nie bedzie chcial?

> Jesli uwazasz, ze w obecnych strukturach tez mozna tak
> dzialac, to  poradz mi, jakie czynnosci musi wykonac  Hufiec
> Lublin, aby zmienic choragiew?  Czy jest to mozliwe? Pytam powaznie.
> A w mojej propozycji, bedzie to w kazdej chwili mozliwe.

OCZYWIŚCIE, ZE TO MOŻLIWE.
Kilka miesiecy temu Hufiec Garwolin zmienil choragiew z Mazowieckiej na
Stoleczna.
A nawet jeśli się nie uda, to będzie przyczynkiem do szerszej dyskusji.

> Chyba nie bardzo rozumiesz  o co mi chodzi. W tej chwili czas
> mi nie pozwala na rozwiniecie tego tematu.

Poczekam... :-)

> Dowodow na co? Na skostniala strukture, ktora preferuje styl
> zarzadzania rodem z  lat siedemdziesiatych, pod pozorem
> demokracji? Jesli ktos ma zamkniete oczy, to nigdy nie ujrzy
> "dowodow".
> Mowisz o narzedziach ktore mam w  reku? Ja wykorzystuje te
> narzedzia  od stycznia! I co?  Przestepca we wladzach
> zorganizowal wokol siebie grupe pseudoinstruktorow, ktora
> gnoi i poniza cale srodowisko przy absolutnej biernosci wladz
> wykonawczych (jak wczesniej napisalem).

1. Wniosek u uniewaznienie Zjazdu
2. Wniosek o uznanie konkretnych uchwal za niewazne.
3. Wniosek do Sadu Harcerskiego o ukaranie instruktorow, którzy lamia
(lamali) prawo.

> Ale wszystko ma swoje granice. Moja wiara w
> Zwiazek zarzadzany przez prawdziwych instruktorow, rowniez.
>
> phm. Jerzy Łukaszewicz
> Hufiec Lublin

A ja pokresle to jeszcze raz. W tym przypadku to nie Zwiazek jest zly, tylko
(jeśli już) to Wasza konkretnie choragiew.

Pozdrawiam
Tomek