[Czuwaj] re: było naprawa ZHP jest: chorągwie żagiel czy balast ?

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 31 Paź 2006, 21:42:35 CET

Dnia 31-10-2006 o 21:12:43 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Spokojnie, nie stawiajmy wszystkiego na glowie ;).
> Zacznijmy od poczatku. Przerzucanie "ciezaru dowodu" na tych, co nie maja
> nic przeciwko choragwiom jest nie fair. Jesli zalezy ci na zmianie
> obowiazujacego stanu rzeczy, to ty powienienes w dyskusji wykazac
> argumenty przekonujace te osoby, ze nie maja racji.

Ale kogo mam przekonać? W jakiej dyskusji? Zarzuciłem tezą: Chorągwie są
niepotrzebne drużynom, czekam aż ktokolwiek przedstawi jakikolwiek
SENSOWNY argument dzięki któremu przekonam sie że błądzę. Czekam...

> Bo to troche jak tlumaczenie sie "z bycia wielbladem" ;).

No ale z tego co napisałeś wynika że to ja muszę udowadniać że nie jestem
wielbłądem i wymyslać jakieś argumenty które bedą w opozycji do mojej
tezy. Bo skoro nikt ich nie podaje to naprawde nie wiem PO CO NAM
CHORĄGWIE?

> Jesli ja uwazam, ze mundury harcerskie powinny miec kolor czerwony, to
> nie prosze wszystkich, zeby mi podali argumenty za tym, ze maja jednak
> byc
> zielone. I to ja powinienem w tej sytuacji ich przekonac do tego, ze
> czerwony jest leszy, a takze to ONI (tzn. ci ktorym obecny kolor nie
> przeszkadza) maja prawo decydowac, czy moj argument jest WAZKI, czy nie.
> I czy on ma sens.

No dobra, mówisz i masz ;) pomyślmy... bo są do niczego nie potrzebne ? ;)
Bo: kosztują, komplikują, utrudniaja, są przetrwalnikami, uniemożliwiają
oczyszczenie ZHP, podrażaja koszty naszej działalności, spowalniają czas
reakcji, utrudniają przepływ informacji, słabo zarządzają majątkiem
(pewnie jest kilka wyjątków ale raczej ogół to kiepściutko wypada), raczej
chłoną środki niż ich dostarczają, słabo nas reprezentują (chciałbym
wiedzieć czy którakolwiek chorągiew załatwiła np. zezwolenie na zbiórkę z
ofiarności publicznej, to komendant chorągwi może to zrobić) Mojej
drużynie chorągiew jest niepotrzebna (obóz też zatwierdzony miałem w
kuratorium bo niby dlaczego w chorągwi skoro w kuratorium łatwiej,
szybciej i przyjemniej? ) A generalnie nie znajduję rzeczy którą robi
chorągiew a nie może zrobic dobry hufiec. Upssss... wyszło mi jakoś tak,
że nie tylko nie są potrzebne, ale nawet szkodliwe...

> Pozdr.,
> Admiral
> PS:Oczywiscie nie znajdujacy argumentow za istnieniem choragwi

Pozdrawiam

Janusz Sikorski