[Czuwaj] karta <26 + Karta Rabatowa ZHP

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Pon, 18 Wrz 2006, 11:35:21 CEST

Użytkownik Sławomir Waś napisał:
> Zszokuje Cię Michale moja odpowiedź, ale być może tak właśnie
> należałoby zrobić!
> Ty myślisz, że jak firmy dają rabaty to finansują to ze swojej
> kieszeni? Nigdy! Zawsze z kieszeni nabywcy.
> Rolą sklepu jest tak skalkulować cenę, by móc udzielić rabatu...
> SW

Wiem, wiem. Tak jest w przypadku tradycyjnych sklepów. My na wstępie
założyliśmy że:

"Długo się zastanawialiśmy nad strategią cenową – wysokie marże i
rozbudowany system zniżek i rabatów czy też małe marże i małe rabaty?
Wybraliśmy system małych marż i małych rabatów, aby nasza oferta była
dostępna dla każdej kieszeni…"

Taka była strategia - zakładająca bardziej świadomego klienta. Nie od
dziś bowiem wiadomo, że przeciętny klient woli kupić towar ze zniżką z
10 złotych na 8, niż towar po prostu kosztujący 8. A najlepiej towar
kosztujący 15 i "załatwiony po znajomości" za 8 :]

Dlatego też stworzyliśmy własny system rabatów dający nawet 15% zniżki
dla środowisk partnerskich.
I to działa - wiele środowisk "wskoczyło" u nas na odpowiednie rabaty,
zaopatrując całe szczepy w sprzęt i kolekcje ZHP będąc jednocześnie żywą
reklamą - i 4 żywiołów, i ZHP.

Zniżki mają też osoby prywatne, które odpowiednio dużo kupują, a także
jednostki kupujące hurtowo. Czego chcieć więcej?

Karta rabatowa ZHP jest według mnie kartą "do świata zewnętrznego"
przede wszystkim, co jest dosyć logiczne.
A podwyższenie cen wszystkich towarów, aby potem je sprzedać za
specjalną cenę uważam za zło ostateczne - bardziej świadomym klientom
takich tricków się nie stosuje...