[Czuwaj] zjazd programowy i odnowienie przyrzeczenia

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Śro, 27 Wrz 2006, 10:33:58 CEST

A mnie w tej niewątpliwie pouczającej publikacji zastanowiło podanie w rozdziale Źródła (sic!) Prawa Harcerskiego:
Prawo Rycerskie Rycerzy Okrągłego Stołu - ok. 500 r.

Jestem ciekaw źródeł historycznych tej informacji. Myślę, iż ich ujawnienie spowodowałoby małą rewolucję w świecie naukowym. :-)

Dodam iż pierwsze pełne literackie przedstawienie mitu (MITU!) arturiańskiego powstało w 1485 roku, zwało się "Le Morte D'Artur" a zostało popełnione przez sir Thomasa Mallorego. Oczywiście pierwsze wzmianki o jakimś legendarnym władcy odnajdujemy już w IX wieku u Nenniusa w jego "Historia Britonum" jednak do legendy arturiańskiej i takich jej elementów jak Okrągły Stół jeszcze daleko.

Autorom zaś proponuję w następnych publikacjach odwoływać się do zapisków księcia  Popiela oraz zasuszonych gałązek z dębu pod którym spotkali się Lech, Czech i Rus. ;-)

--
s00hy
Hufiec Warszawa Praga Północ