[Czuwaj] Re: zjazd programowy ...

Czw, 28 Wrz 2006, 09:06:44 CEST

Dnia czwartek 28 września 2006 00:29, Kamil Mirowski napisał:

> Przyjmowałem przyrzeczenia od ateistów. Składali je w formie obowiązującej
> z zaznaczeniem, że wypowiadając słowo "Bóg" będą mieli na myśli najwyższe
> uznawane przez nich wartości. Czyli dokładnie tak jak sam składałem to samo
> Przyrzeczenie przed laty.

A pytałeś jakie to będą wartości, czy nie?

Czyli jak ktoś za największą wartość w życiu uważa przyjemność, to jego
Przyrzeczeni brzmi: Mam szczerą wolę całym życiem pełnić służbę Przyjemności
(to się pisze wielką literą?) i Polsce, nieść chętną pomoc bliźnim i być
posłusznym Prawu Harcerskiemu

> Czy to dobrze? Nie wiem. Do dzisiaj część z nich jest wspaniałymi
> harcerzami. Niektórzy niedługo staną się instruktorami. Część z nich nie
> jest już w ZHP ale nadal są wiernymi przyjaciółmi i dobrymi ludźmi chętnymi
> zawsze nieść bezinteresowną pomoc.

Harcerstwo to nie jest ruch "dobrych ludzi", tylko ruch ludzi, których łączą
wspólne ideały. Jest wielu dobrych ludzi poza harcerstwem. W imię czego
wprowadzasz taki zamęt pojęciowy? Bóg rozumiany jako....pieniądz, matka,
pokój na świecie?

Równie dobrze możnaby powiedzieć "nie pije napojów alkoholowych rozumianych
według definicji ustawy z 1934 roku", bo tak było kiedyś, bo tak mi dziadek
mówił, bo tak było kiedy ja składałem Przyrzeczenie....etc, etc

Ale o tym już było kiedyś....

PS.

1. Nie jestem przeciwnikiem przynależności ateistów do ZHP
2. Nie jestm słuchaczem Radia Maryja
3. Lubię rozmawiać

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
56 WDW "Nieprzemakalni" Hufiec ZHP Warszawa-oliborz
http://arkadia.harc.pl/nieprzemakalni/
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)