[Czuwaj] Re: zjazd programowy...

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 11:16:09 CEST

Janusz Sikorski napisał(a):
> Sądzę że w momencie w którym ZHP przestanie być organizacja
> abstynencką to nie bedzie w niej dla mnie miejsca. Niestety,  w tej
> kwestii nic się nie zmieniło od 100 lat, Polska jest tak samo, albo i
> bardziej rozpita. Trzeźwi (czyli myslący)obywatele są baaardzo
> potrzebni. Hmmm, jestem harcerzem to jestem Patriotą? Czy m.in. nie
> tak przejawia się teraz patriotyzm?
Polska byłą rozpita i będzie rozpita. Wiele krajów też jest rozpitych.
Ale to nie ma nic do rzeczy. Małkowski też był nieźle rozpity swego
czasu. Był też hulaką i lekkoduchem (przepuszczając kasę w Monte Carlo w
kasynach*

My nie mamy naprawiać rozpicia Polski, tylko wychowywać młodych ludzi.
Przekazywać im takie wartości, które zaowocują tym, że w przyszłości
będą lepszymi ludźmi.

I nie mówmy więcej o piciu przez dzieci (bo zapis PH dubluje się tu z
prawem państwowym), ani o piciu alkoholu przez opiekunów na wyjazdach
harcerskich (bo to zabrnonione z zupełnie innych względów - mają pod
opieką dzieci).

Na prawdę nie potrzebuję w żadnym stopniu zapisu o niepiciu w PH, aby to
wyegzekwować!
Zawsze porusza się takie ekstrema, a tymczasem wogóle o nich nie trzeba
rozmawiać w tym kontekscie.

I jeszcze jedno - zmiana 10 PPH nie oznacza wcale, że będziemy rozpici.
Patrzę na inne organizacje i jakoś nie widzę rzeszy rozpitych skautów. A
czasem patrze na naszą i widzę rzesze rozpitych harcerzy :) Więc co -
działa to czy nie? :]

Aha - nie łącz wogóle abstynencji z patriotyzmem. To nie ma NIC do
rzeczy. Powtarzam - NIC. Znam wielu patriotów, którzy co jakiś czas
sięgali po lampkę wina... Nie rozumiem związku.

g00rek

* Przepraszam tych, któzy wielbią jego hagiograficzną wersję :]