[Czuwaj] Re: zjazd programowy ...

hm. Rafal M. Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 11:52:46 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, September 28, 2006 9:36 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: zjazd programowy ...

> Zawsze mówiłem, że błędem jest to, że nasz hymn śpiewany jest na melodię
> "na barykady". To musiało poczynić nieodwracalne zmiany w harcerskich
> mózgach ;) :P

Gorek, widze, ze kolejna Twoja specjalizacja, po kilku popelnionych to
muzykologia? Jaka melodie proponujesz? Moze przyklady? :P

> A tak na serio - panowie widzę że już szable gotowe i konie osiodłane.
> Szlachetne to i historycznie właściwie (takie polskie). Ale jakiż to cel
> wyprawy waćpanowie?

Kto mowi o wyprawie? I po co osmieszac ludzi, ktorzy mysla inaczej? Stosujac
takie socjotechniki stawiasz osoby myslace inaczej na pozycji idiotow, czy
rownie podobnej. Argument! I to logiczny, a nie wyszydzanie i zarzucanie
"tradycyjnego polskiego pieniactwa" itp.

Moze w koncu dojdzie do Ciebie, ze harcerstwo nie jest wielkim kolchozem, w
ktorym wszystko wyglada tak samo i jest na Twoja modle?

> Czy występujecie z hukiem, gdy np pozwoli się pić alkohol członkom ZHP
> powyżej 18 roku życia (poniżej i tak jest nielegalne), czy może wtedy gdy
> zmieni się trochę terminologię (na razie jest ona tak aktualna jak
> biblijna - "bliźni" itp).

Wiesz co, jak czytam niektore Twoje wypowiedzi, to mam wrazenie, ze Pan Bog
Cie opuscil :P Nie rozumiem Twojej awersji to wszystkiego co starsze niz
1990 rocznik :P

> A może gdy KTOKOLWIEK tknie prawo i przyrzeczenie harcerskie, które to ma
> być niezmienne??

Gorek, normalnie prosisz sie o klapsa w ucho :P Moze sobie najpierw
odpowiedz co reprezentuje PiPH i dlaczego to powinno byc niezmienne :)

> ***
>
> Ja mam nadzieję, że po raz pierwszy tak na prawdę zrobimy wszystko po
> ludzku.
>
> 1. Określimy potrzeby i cele
> 2. Nakreślimy program
> 3. Dostosujemy narzędzia DO celów, a nie na odwrót. Wszystkie narzędzia.
> Łącznie z systemem stopni, sprawności, prawem i przyrzeczeniem.

Zgoda! tylko nie stawiaj na jednym mianowniku systemu stopni, czy sprawnosci
i idealow harcerskich, bo to dwie rozne rzeczy.

> Tak powinien być konstruowany program... co jakieś 10 lat. Całkowicie. A
> nie lekko modyfikowany co jakiś czas.
> Ideały - rdzeń skautingu mogą pozostawać takie samo. Ale u nas takie samo
> pozostaje niestety znacznie więcej. I ciągle dziwimy się dlaczego do tego
> naszego starego , 100 letniego mercedesa (pokrytego gdzie niegdzie
> nowoczesną pastą nabłyszczającą) nie chcą wsiadać młodzi ludzie.

No wiec zostaw idealy w spokoju. Nie grzebmy po raz ktorys w tych idealach,
bo cala idee w koncu spaczymy! Idea, to nie karoseria, czy silnik! To
stopnie, czy sprawnosci, programy sa karoseria i silnikiem - i tu pelna
zgoda - trzeba je zmieniac. Idealy zostawmy juz w spokoju! :)

> pozdrawiam
> g00rek

Pozdrawiam :)
Viking-Szczecin