[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Czw, 28 Wrz 2006, 14:38:25 CEST

Dnia czwartek 28 września 2006 14:29, czesiek.harcerstwo napisał:

> Przypominam że problem nie tkwi w abstynencji dzieci/młodzieży
> a w astynencji wychowawców, jako istotnego narzędzia
> wychowawczego.
> Jako istotnego elementu wzorca osobowego instruktora.

Ja się zgadzam, ale Ciągle brakuje mi pewności, co do skuteczności tego
narzędzia w tej perspektywie. Ale nie w teorii tylko w praktyce. Nie w
płaszczyźnie etycznej, tylko praktycznej

Chciałbym wiedzieć _na pewno_ jaka jest różnica w kształtowaniu postaw
wychowanków wobec spożywania alkoholu pomiędzy instruktorem abstynentem, a
instruktorem, którego harcerze nigdy nie widzieli jak spożywa alkohol. Tylko
nie pytajcie co będzie jak zapytają, bo mnie przez 15 lat nikt o to nie
pytał. Gdyby to było wiadomo skuteczność narzędzia byłaby dobrym argumentem.

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski Hufica ZHP Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)