[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Seascout seascout w go2.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 18:01:13 CEST

.
::>
::> Co do zmian tekstu prawa - odwiecznego i niezmiennego :-))))
::> Moja propozycja - porzućmy obecnie obowiązująca wersję prawa
(zredagowaną
::> w
::> 1990 roku) i powróćmy do tej która obowiązywała w ZHP w latach 1932 -
39.
::> Według mnie ta starsza redakcja była lepsza od dzisiejszej - a już na
::> pewno
::> bardziej tradycyjna.
::>
::> Radek Topolski
::>
::Ta redakcja uzywana obecnie, rozni sie od wersji z roku 1932 pierwszym
::punktem. Jest "Harcerz sumiennie spelnia swoje obowiazki wynikajace z
::Przyrzeczenia Harcerskiego", a w 1932 bylo: "Harcerz sluzy Bogu i Polsce i
::sumiennie spelnia swoje obowiazki".
::
::Moim skromnym, acz subiektywnym zdaniem wersja z przedwojenna (1932) jest
::ladniejsza :)
::
::Pozdrawiam,
::Viking-Szczecin

O rany. Problem polega na tym, że ja np. nie szukam estetyki w Prawie
Harcerskim. Szukam raczej pragmatyki. Nie tego by Prawo było ładne, lecz by
służyło misji ZHP. I tak należy stawiać pytania. Co nam bardziej służy by
wychować: trzeźwość czy abstynencja? Umiłowanie przyrody czy dbanie o
środowisko? Dyscyplina wewnętrzna czy zewnętrzna? I wiele innych...

Seascout