RE: [Czuwaj] Decyzje ? Zmiany ? byłoRe: Re: zjazd programowy ...

Seascout seascout w go2.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 18:11:03 CEST

::
::Dla mnie Rafale to żaden pat, po to wybraliśmy Ciebie, Andrzeja
Grabowskiego
::i innych instruktorow do Rady Naczelnej, aby takie dyecyzje umuieli
::podejmować ? Więc jaka jest Twoja decyzja ?
::A po drugie jesteś chyba słusznie postrzegany jako zwolennik zmian w PiP -
::ja się dlatego chętnie spytam jakich, tylko prosze krótko i konkretnie,
wg.
::mnie powinien byc zapis taki, a taki :)

Wiesz... byłem dwa tygodnie temu z wizytą w Płaście na Ukrainie. Dyskutowali
o strategii Płasta, a ja słuchałem. Urzekło mnie, w jaki sposób Płastuni
rozmawiali ze sobą. Ciągle szukali porozumienia. Zdawało mi się, że stanęli
na wielkiej polanie w grupie i szukali dróg wyjścia.

Mam wrażenie, że w ZHP, gdy już się harcerze z różnymi poglądami spotkają w
dyskusji, to zaczynają nie od stanięcia w grupie i pogadania, tylko od
kopania okopów, zaznaczania terytorium i naklejania etykietek oponentom
(liberał, beton, euroskaut, potrząsacz szabelką, mieszacz,
chce-zmienić-prawo)

Szumyk, nie jestem za zmianą Prawa. Mówiłem (pisałem) to wielokrotnie. Prawo
i Przyrzeczenie jest dla mnie narzędziem wychowawczym, a nie fortecą która
trzeba zdobyć i zmienić dla czystej satysfakcji zmiany!

I jeśli chcesz krótko jakiego Prawa chcę - to napiszę: chcę takiego prawa
jakie ma służyć wychowywaniu młodego człowieka, czyli wspieraniu go we
wszechstronnym rozwoju i kształtowaniu charakteru przez stawianie wyzwań.
Jeśli obecne brzmienie Prawa tego nie zapewnia - to poszukajmy takiego
brzmienia, które ma służyć misji. Jeśli obecne brzmienie pomaga w realizacji
misji - to zostawmy tak jak jest.

Seascout