[Czuwaj] Re: zjazd programowy ...

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Czw, 28 Wrz 2006, 09:36:18 CEST

Janusz Sikorski napisał(a):
> E tam dwóch :/
> Myślę że znacznie więcej :/
> Cóż, Harcerstwo wiąże sie bezwzględnie z ideałami, a tych nie
> zamierzam zmieniać.
Zawsze mówiłem, że błędem jest to, że nasz hymn śpiewany jest na melodię
"na barykady". To musiało poczynić nieodwracalne zmiany w harcerskich
mózgach ;) :P

A tak na serio - panowie widzę że już szable gotowe i konie osiodłane.
Szlachetne to i historycznie właściwie (takie polskie). Ale jakiż to cel
wyprawy waćpanowie?

Czy występujecie z hukiem, gdy np pozwoli się pić alkohol członkom ZHP
powyżej 18 roku życia (poniżej i tak jest nielegalne), czy może wtedy
gdy zmieni się trochę terminologię (na razie jest ona tak aktualna jak
biblijna - "bliźni" itp).

A może gdy KTOKOLWIEK tknie prawo i przyrzeczenie harcerskie, które to
ma być niezmienne??

***

Ja mam nadzieję, że po raz pierwszy tak na prawdę zrobimy wszystko po
ludzku.

1. Określimy potrzeby i cele
2. Nakreślimy program
3. Dostosujemy narzędzia DO celów, a nie na odwrót. Wszystkie narzędzia.
Łącznie z systemem stopni, sprawności, prawem i przyrzeczeniem.

Tak powinien być konstruowany program... co jakieś 10 lat. Całkowicie. A
nie lekko modyfikowany co jakiś czas.
Ideały - rdzeń skautingu mogą pozostawać takie samo. Ale u nas takie
samo pozostaje niestety znacznie więcej. I ciągle dziwimy się dlaczego
do tego naszego starego , 100 letniego mercedesa (pokrytego gdzie
niegdzie nowoczesną pastą nabłyszczającą) nie chcą wsiadać młodzi ludzie.