[Czuwaj] Re: zjazd programowy

hm. Rafal Raniowski HR rafal w harcerz.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 09:05:26 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, September 29, 2006 8:44 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: zjazd programowy

Twoje
Cie na

> Rafał - krótko. Dyskutuję tylko w sposó w jaki przebiega moja dyskusja z
> Krzyśkiem. Rzeczowa, konkretna, na temat.

Wiesz, nie zawsze jakos moge to zauwazyc ;) Moje poglady sa bliskie
Krzyskowi i tu w pelni sie z nim zgadzam.

> Nie chcę wchodzić w wątki w których pisze się o powiązaniach czynników
> niezależnych, bez udawadniania tego. I posługiwania się stereotypami.
> To nie JA musze wyjść poza swoje środowisko w dyskusji. Jeśli u was
> linia podziału jest tak prosta jak w bajce dla dzieci - dobrzy
> (niepijący, świetni metodycznie, itp) i żli (rozpici, kiepscy
> programowo, metodycznie i w ogóle) to współczuję.

No to zacznijmy od genezy powstawania i zmiany punktow PiPH u zarania
polskiego skautingu i harcerstwa. Czy ktos przeprowadzil taka analize? Moze
jakis zespol niezwiazany z zadnym ZHxem? Zespol w ktorym jest socjolog,
psycholog, filozf, historyk, ekonomista, ksiadz, rabin, ksiadz
greko-katolicki, pastor, itd.? Moze warto sie zastanowic nad uwarunkowaniami
historycznymi, spolecznymi, filozoficznymi, gospodarczymi, filozoficznymi,
wyznaniowymi, itp.? A moze wystarczy siegnac do pism tworocw polskiego
skautingu? Moze tam bedzie wyjasnienie nurtujacych nas problemow? Moze warto
sie zastanowic nad podobienstwami i roznicami jakie sa pomiedzy tymi
okresami, a moze przesledzic cale prawie 100 lat ruchu harcerskiego w
Polsce? Zycie, to nie wysepki oderwanych od siebie zdarzen, a pewien
zachowany ciag zdarzen, ktory ksztaltuje rzeczywistosc obecna. Moze w tym
konteksie warto to przesledzic i wyciagnac wnioski.

> JA widzę trochę więcej możliwości. :]

Widzisz te ktore chcesz zobaczyc. Nie chcesz natomiast widziec tego, co
widza inni. Przykre.

Pozdrawiam :)
Viking-Szczecin

P.S. Jestem na urlopie, aby skonczyc pilny projekt, wiec postaram sie
sledzic dyskusje, ale nie bede mial czasu odpowiadac.

P.S.2. Dla osob zainteresowanych okuciami do sztandaru - nie mialem czasu
skonatktowac sie z posrednikiem. Zrobie to po weekendzie.