[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 10:20:38 CEST

Janusz Sikorski napisał(a):
> A ja wciąż z u...partością maniaka powtórzę:
> Służba Polsce.
> w 1936 roku 1,5 l. alkocholu na głowę
> w 1990 około 11 l. alkocholu na głowę
> Ale pewnie tyle pijąc Polacy są mądrzejsi, bardziej świadomi, po prostu
> są lepszymi ludźmi
> i większymi patriotami (no w koncu przy tych podatkach mozna więcej kasy
> do budżetu sciągnąć)

To bardzo ciekawe spojrzenie. Moim zdaniem kwestia tego "czy"
(oddzialywac na mlodziez, aby rezygnowala ze spozywania alkoholu i
używek, aby zmieniała swój obecny styl życia) jest absolutnie
bezdyskusyjna. Argumentow na to mozna juz przytoczyc setki.

Pozostaje ciągle pytanie: "Jak?"

A dokładniej: Jak, jeżeli nie poprzez osobisty przykład i propagowanie
innego stylu zycia?

I niech wszyscy zwolennicy zdjecia nakazu abstynencji z instruktorow
naprawdę poważnie się nad tym zastanowią.
Wiemy przeciez, ze wsrod nieabstynentów są powazni instruktorzy, osoby z
zacięciem wychowawczym, osoby, ktorym zalezy na dobru młodziezy. A także
na dobru harcerstwa.
Ale oni - idąc ramię w ramię z tymi, ktorzy po prostu chca zniesienia
nakazu abstynencji, aby "bylo po ich mysli" (bo ostatnio to nawet nie
jest juz kwestia koniecznosci krycia sie...) bez zaproponowania
SENSOWNEJ i POWAŻNEJ altrenatywy dla narzędzia jakim jest przyklad
osobisty - szkodzą wszystkim i wszystkiemu w okolo.

> tu miał być znaczne dłuższy tekst, ale Olek mnie wyręczył. Dziekuję

Służę :)

I pozdrawiam
olek