[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Jerzy Łukaszewicz jeluk w wodn.lublin.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 11:25:50 CEST

----- Original Message -----
From: "Aleksander Senk" <senk w post.pl>

> Moim zdaniem kwestia tego "czy" (oddzialywac na mlodziez, aby rezygnowala
> ze spozywania alkoholu i używek, aby zmieniała swój obecny styl życia)
> jest absolutnie bezdyskusyjna. Argumentow na to mozna juz przytoczyc
> setki.
>
> Pozostaje ciągle pytanie: "Jak?"
>
> A dokładniej: Jak, jeżeli nie poprzez osobisty przykład i propagowanie
> innego stylu zycia?

Taaa..... Uprawianie seksu w wieku 10 - 15 ... (?) lat jest bezdyskusyjnie
niepozadane. I mozna przytoczyc na to setki argumentow.
Czy jedynym sposobem na przekazanie tego mlodemu pokoleniu jest osobisty
przyklad?
Olek! Czy zechcesz byc ochotnikiem, ktory rozpropaguje te zasade, zgodnie z
harcerskimi metodami wychowawczymi?  :-)))))

> Ale oni - idąc ramię w ramię z tymi, ktorzy po prostu chca zniesienia
> nakazu abstynencji, aby "bylo po ich mysli" (bo ostatnio to nawet nie jest
> juz kwestia koniecznosci krycia sie...) bez zaproponowania SENSOWNEJ i
> POWAŻNEJ altrenatywy dla narzędzia jakim jest przyklad osobisty - szkodzą
> wszystkim i wszystkiemu w okolo.

Nie Olku. Nie chce, aby bylo 'po  mojej mysli". Chce tylko, aby wychowywac
harcerzy w swiadomosci. Aby nie spozywali alkoholu (podkreslam: nie
spozywali alkoholu!) dlatego, ze rozumieja, iz to jest w ich przypadku zle!
SWIADOMOSC!
Ale to juz jest zbyt trudne dla wielu instruktorow. Latwiejsze jest
stosowanie SZYMPANSIZMU!

phm. Jerzy Łukaszewicz
Hufiec Lublin ZHP