[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Aleksander Senk senk w post.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 11:28:16 CEST

Poironizowałem sobie troche, a teraz troche bardziej konstruktywnie, z
szacunku dla oponenta ;)

Seascout napisał(a):
> Ironię rozumiem Olek, ale czy lekiem na to, że w Polsce istnieje problem
> alkoholizmu wśród nieletnich, jest totalna abstynencja? Czy "trzeźwość" nie
> jest jednak równie pozytywną wartością jak abstynencja?

Mam Ci powiedziec, jak jest moim zdaniem?
Otóz moim zdaniem absytnencja jest wartością wyższą, bo wymaga więcej
wyrzeczeń.

Picie umiarkowane, okazyjne i trzeźwość rozumiana jako nieprzekraczanie
0,05 % alkoholu w krwi, to ładna postawa i tez w sumie wartosciowa,
warta propagowania.
Ale nie jest to narzędzie, ktore można stosować w wychowaniu.
Pisal juz o tym Krzysiek, z ktorym sie zgadzam.

Zgodze sie zatem, że jak ktos odejdzie z naszej organizacji i będzie w
życiu pil umiarkowanie, to bedzie mozna to uznac za sukces. Choc ja bym
sie bardziej cieszył, gdyby nadal nie pil.

Pytales takze;
 >czy młody dorosły, który opuści ZHP, do tego by
 > być świadomym i aktywnym obywatelem naszego  kraju, by mieć
 >ukształtowany
 > charakter, powinien być abstynentem?

To troche manipulacja, wiesz :)

Dlaczego zakladasz, ze wychowujemy generalnie "swiadomych i aktywnych
obywateli z uksztaltowanym charakterem", a nie ludzi o konkretnych
postawach? Pogladach? Posiadających konkretne doswiadczenia życiowe,
dające mu wiedze o sobie, swoich mozliwosciach i slabosciach?

Nakaz abstynencji chocby tylko na czas pobytu w organizacji jest niezłym
i bardzo wszechstronnym narzędziem, ktore ma silny wpływ na
kształtowanie charakteru i przeżycie swojej młodości w specyficzny sposób.

Przypominam bowiem o wszelkich zaletach abstynencji na ksztaltowanie
sily woli, poczucia przynależności do grupy, utożsamiania sie ze
wspolnotą itp. itd.
To, o czym regularnie zapominają przeciwnicy abstynencji - zawsze
atakuja jeden z aspektow... a jakos nigdy chyba nie uswiadomili sobie
calosci znaczenia nakazu abstynencji w procesie wychowania mlodego
człowieka.

pozdrawiam
olek