[Czuwaj] Re: zjazd programowy

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 12:29:46 CEST

Aleksander Senk napisał(a):

> Co? :)
> Jakie skutki uboczne?
> Jedyne skutki uboczne to frustracja w niektorych momentach... ;)
I ona często przekłąda się na agresję. Ale to inny wątek :]

> Skauci zachodni są jakimś przykladem kultury picia i
> wstrzemięźliwosci? Ooo, nie wiedziałem, przyznam...

Widocznie musiałbyś ich więcej poznać. Dam sobie głowę uciąć jak wielu z
nich wychowuje swoich ludzi do umiarkowania i jak świetnym przykładem
świecą... Pomimo picia od czasu do czasu kieliszka wina do obiadu ;)

> Co jest marginalna skutecznością?
Wychowanie totalnych abstynentów.

> Harcerstwo u swojego zarania zapisalo ją sobie jako wartośc. Zrobiło z
> niej narzędzie. Narzędzie potężne, o wszechstronnym kierunku
> oddziaływania.
> Czemu ona Wam tak przeszkadza?
Ojojojoj! Miało nie być WAM! ;P

> A nie patrzysz na harcerstwo jako na pewien styl życia? Zbior
> wartości? Ruch ludzi, ktorych łączą podobne poglądy?
> To naprawde tylko szkółka niedzielna dla przyszlych bankierow,
> maklerow i dobrych obywateli? :(
Patrzę na harcerstwo jak na organizację, któej misją jest *wychowywanie
młodego człowieka, czyli wspieranie go we wszechstronnym rozwoju i
kształtowaniu charakteru przez stawianie wyzwań.

Tylko tyle i aż tyle :)

g00rek
*