[Czuwaj] No to co zamiast?

Michał Górecki goo.listy.dyskusyjne w 4zywioly.pl
Pią, 29 Wrz 2006, 14:22:30 CEST

Aleksander Senk napisał(a):
> A ja caly czas czekam na konkrety:
> Czym chcecie zastapic nakaz abstynencji.
> I oczekuje tu odpowiedzi calosciowej:
> cos, co zastapi abstynencje zarowno w sferze prewencji alkoholowej,
> jak i narzędzia ksztaltowania charakteru.
Aleksandr! Możecie mówić do mnie w liczbie pojedynczej , towariszcz!

Ja na prawdę nie stoję na czele żadnego ruchu harcerskiego pragnącego
znieść abstynencję! Po pierwsze nie wiem czy taki ruch istnieje, po
drugie ja jako osoba widząca też wiele wad takiego rozwiązania nie
byłbym dobrym przywódcą tegoż ;)

Po prostu poszerzam swoje horyzonty i próbuję jakoś problem ogarnąć.

Pewny jestem jednego - trzeba dokonać jakiejś decyzji na zjezdzie.
Konkretnej. W te lub we wte.

Najgorsze jest trwanie w takim stanie jak teraz.

Krótko odpowiem ci tak - jako jedną z możliwości widzę nauczanie do
umiarkowania. We wszystkim. Poprzez używanie rozumu i ćwiczenie silnej
woli. Ale raczej poprzez wyznaczanie sobie pewnych granic i trzymanie
się ich.