Fakty i Mity :) Re: [Czuwaj] zastrzeżenie Krzyża Harcerskiego

Daniel Dobrijałowski orcus w ekoterm.net
Pon, 2 Kwi 2007, 08:38:31 CEST

Dnia 02-04-2007, pon o godzinie 08:24 +0200, Szumyk napisał(a):

> Czy aby na pewno Tomku ? Coś mi się wydaje że ZHP powstało w 1918 roku,
> natomiast Krzyż Harcerski nieco wcześniej :)

> * http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzy%C5%BC_Harcerski

Ja sie historia mocno nie interesuje ale wyraznie w linku ktory podales:
> Ostatecznie kształt krzyża harcerskiego został zatwierdzony podczas
> konferencji zjednoczeniowej ZHP w dniach 1-2 listopada 1918 roku,
> która zatwierdziła go jako odznaką polskiego harcerstwa.

i wczenisej:
> Żadna z prac nie wydała się na tyle interesująca, by od razu
> wprowadzić ją do użytku, toteż w końcu 1912 roku Naczelna Komenda
> Skautowa wyznaczyła do dalszych prac nad projektem ks. Kazimierza
> Lutosławskiego z zespołem

Osobiscie jeszcze do niedawna mialem staly kontakt z druzynami ZHRu i
wspolpraca zawsze ukladala sie bardzo ladnie. Dziwi mnie natomiast fakt
pojawienia sie takaiego listu. Byc moze nasza GK zbyt sucho rzucila
propozycje licencji, ale jaki jest inny sposob?

Pozdrawiam
orcus