Re: Re[2]: Fakty i Mity :) Re: [Czuwaj] zastrzeżenie Krzyża Harcerskieg o

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pon, 2 Kwi 2007, 20:25:13 CEST

Dziś mam dobry humor :)

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>

> W dyskusji tradycyjnie pojawia się wiele akcentów Romantyczno
> Emocjonalnych.
> Nie opowiadając się jasno za tym, że ZHR nie ma prawa do krzyża, chciałbym
> zadać kilka pytań uszczegółowiających.
>
> 1. Czy w każdej chwili grupa instruktorów może opuścić ZHP tworząc nową
> organizację i wykorzystywać krzyż?

Tak.

> 2. Jak liczna grupa instruktorów musi to być?

Nieliczna. Może nawet 1 sztuka.

> 3. Kiedy organizacja jest uważana za harcerską, czy są granice za które
> musiałaby się przesunąć, aby za taką nie była uważana?

Kiedy pracuje metodą harcerską/skautową.

> 4. Kto o tym powinien decydować?

Nie wiem.
Może należy odbierać licencję dopiero kiedy wyjdą jakieś "kwasy".

> pozdrawiam
> g00rek

A poza tym jestem zadowolony z tego, że ZHP jest właścicielem znaków
towarowych, takich jak krzyż, czy znaczek zucha, tylko dlatego, że... jestem
członkiem ZHP. Dlatego rozumiem stanowisko ZHR-u.
Co nie znaczy, że należy podejmować ryzyko wycofania rejestracji. Moze
istnieje jakiś inny sposób (ładnie napisane upoważnienie do korzystania z
licencji, podpisanie jakiejś umowy, która uczyniłaby inne organizacje
współwłaścicielem znaków) załatwienia sprawy. Z tym, że przy okazji powinno
się moim zdaniem uregulować sprawę czegoś w rodzaju federacji (skoro
federacja nie może zostać utworzona), jakiejś płaszyzny współpracy i
porozumienia. Może kiedyś się uda.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Jak bedzie wygladac koniec swiata? >>>