=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re[2]: Fakty i Mity :) Re: [Czuwaj] zastrze=BFenie Krzy=BFa Harcers= kieg=3D o?=

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Pon, 2 Kwi 2007, 14:14:23 CEST

Użytkownik Michał Górecki g00rek64 w gmail.com  napisał:
>Nie opowiadając się jasno za tym, że ZHR nie ma prawa do krzyża, chciałbym
>zadać kilka pytań uszczegółowiających.

>1. Czy w każdej chwili grupa instruktorów może opuścić ZHP tworząc nową
>organizację i wykorzystywać krzyż?

>2. Jak liczna grupa instruktorów musi to być?

>3. Kiedy organizacja jest uważana za harcerską, czy są granice za które
>musiałaby się przesunąć, aby za taką nie była uważana?

>4. Kto o tym powinien decydować?

W mojej skromnej opinii kazda grupa, która akceptuje zasady którymi kierował się w 1918 powstający ZHP może posługiwac się Krzyżem,
bo jego symbolika jest odzwierciedleniem tych zasad.
Grupa o obojętnej liczebności. A decyduje o tym (formalnie) ZHP
udzielając bądź nie - licencji, bo jest wlaścicielem znaku towarowego.
Co prawda takie podejście ma pewne konsekwencje:
1. ZHP 1947 - 1996 uzywał Krzyża bezprawnie, gdyż dzialal niezgodnie z założeniami
skautingu.
2. Obecnie bezprawnie uzywa Krzyża SH (chociaż nic do nich nie mam !!)
czyli nie zgadzam sie z Kowlakiem:
>Gdybym był zaangażowany w tworzenie nowej organizacji. A dopuszczam taką
>możliwość gdyby wyrzucili nas z WOSM albo gdybyśmy sami z niego
>wystąpili to jednak byłbym za tym, żeby ta organizacja miała NOWY znak.

I jeszcze do Rysia:
AR> Ale co będzie, jeśli ZHP zdobędzie się na odwagę i sprawdzi jaki
AR> procent naszych instruktorów akceptuje zasady skautingu po którym
AR> mogłoby się okazać, ze wiekszość jest za zasadami obowiązującymi
AR> w Polsce Ludowej ?
>Uwielbiam takie wywody... Wytłumacz mi proszę jaki ciąg logicznej
>argumentacji doprowadził Cię do takiego wniosku, że zasady skautingu
>były inne w czasach Polski Ludowej i III/IV (?) RP?

Zasady skautingu byly takie same, ale ZHP od nich odeszło. Zasady
obowiązujące w ZHP w okresie Polski Ludowej, do ktorych niektórzy
chcieliby powrócić - powinienem (być może) napisać...
Andrzej.