[Czuwaj] Re: Konferencja Ślaskiej

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 3 Kwi 2007, 09:54:22 CEST

Dnia 03-04-2007 o 09:08:37 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> Hm.... Byłem na tej samej konferencji, a nawet w tej samej grupie. A
> jednak
> nie mam takiego wrażenia. Chyba, że WOLNY OD NAŁOGÓW jest podniesieniem
> poprzeczki.
> Osobiścxie też chciałbym to tak rozumieć.
> SW

Zaraz zaraz... Jakie wolny od nałogów? Nie padły żadne KONKRETNE
sformułowania. Nie było na to czasu. Ustaliliśmy jedynie, że brakuje w
koszyku wartości odniesienia do demokracji w kontekscie wychowania
świadomego obywatela oraz do prowadzenia zdrowego trybu życia w ramach
którego należy unikać wszelkich nałogów ze szczególnym uwzględnieniem
alkoholu i papierosów. To co bardzo mnie podbudowało to wynik głosowania
na grupie u Ani Poraj. Prawo dla harcerzy a dla instruktorów zobowiązanie
i kodeks... zero głosów. Prawo obowiązujące WSZYSTKICH, zobowiązanie
instruktorskie i honorowy kodeks instruktorski (może być przywołany w
zobowiązaniu) coś koło 90% głosów.
Z dyskusji  (przy obiedzie) z Druhem Przewodniczącym SH ChŚl wyniosłem, że
taki Honorowy Kodeks byłby narzędziem skierowanym do sumień
instruktorskich ale i do SH właśnie. O ile instytucja SH jest w swojej
istocie wogóle nie skautowa o tyle w naszej zgrzebnej rzeczywistości
jeszcze trochę czasu będzie potrzebna, ba może nawet odegrać swoją rolę w
oczyszczaniu ZHP (i nie piszę o żadnej lustracji).

Jeszcze słowo w kwestii Rady Naczelnej. O ile są ludzie którzy ciężko
pracują na autorytet tegoż organu w oczach takich ludków jak ja, o tyle są
tacy, po których wypowiedzich zostaje spory niesmak i rozczarowanie. Z
takimi poglądami... nie no krecha na całej lini.

Janusz Sikorski