Re: [Czuwaj] Re: zastrzeżenie Krzyża Harcerskiego

Wto, 3 Kwi 2007, 15:23:42 CEST

----- Original Message -----
From: "admiral" <admiral w pomaranczarnia.org>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, 03 April 2007 14:23
Subject: Re: [Czuwaj] Re: zastrzeżenie Krzyża Harcerskiego

> <cytat kto="Michał Górecki">

> Ale ja sie nie bawie w "piekny barwny swiat harcerstwa" - ty sie bawisz?

Nie? To czemu (wiem, nie ty prowadizłeś) u nas na Dyskusji Instruktorskiej
wrzuca się PLOOOOOONNNSY jako przerywnik, i są niekórzy obrażeni, że taki
Domin to jak zwykle daje nogę...

> Ja staram sie zarowno w domu, w pracy, w tramwaju, w metrze... szanowac
> innych, przyrode, nie klamac,   byc oszczednym, pogodnym etc. Nie traktuje
> tego jako zabawe, to jest moje zycie, mam szczera wole tak postepowac. Czy
> robie to w spodenkach, czy w garniturze, to nie ma znaczenia, dla ciebie
> ma?

Dla mnie ma. Bo w pracy, to ja jestem w garniturze. Bo jak to mawiał jeden z
naszych Profesorów na widok asystenta w krótkich portkach: "Pan własnie
wychodzi w teren na badania, PRAWDA?"

I do rzeczy powaznych podchodże na poważnie. Do tego, co trzeba uregulować
prawnie - wg zasad prawnych. Do koscioła nie ide w slipkach kapielowych ani
do opery w dresie.

A niekórzy chcą do końca zycia traktowac harcerstwo jako Ognisko Obrzedowe,
krótkie spodenki, wesołe brykanie i marsowy wyraz twarzy na warcie pod
Pomnikiem Ku Czci. Smutno mi to mówić, ale jeszcze jakiś czas temu mieliśmy
w KSI taką druhnę... Dzieci idąc na otwarcie lub zamknięcie próby
instruktorskiej (pwd czy phm) ubierali krótkie spodenki, bo była tym
zachwycona i problemów nie było... Czy to aby jest takie harcerstwo, o jaie
nam chodzi?

> Owszem sa tacy dorosli i jestem przeciwko temu. Ale to nie znaczy, ze mamy
> teraz, pojsc do pubu, zakurzyc fajeczke, napic piwa i powiedziec
> siedzacemu tam dzentelmenowi "spieprzaj dziadu", mu tu z kumplem bedziemy
> teraz robic konkretne harcerstwo, z konkretnym biznens-planem.
> Sprobujmy to jakos sensownie polaczyc, idee i praktyke, a nie odrzucac
> jedno z drugim.

A czemu od razu fajeczka, piwo i spieprzaj dziadu (zresztą to tekst z opcji
politycznje ZHR, nie nasz ZHPowiski)?

Czy w harcerstwie nie mozemy nazywac robien biznesplanu tego, ze własnie
robimy biznesplan? Albo mamy nie korzystać z naszych talentów tylko dlatego,
bo to harcerstwo i nie wolno wykorzystać wiedzy z ekonomii, psychologii czy
innych dziedzin? Zakopywanie talentów to grzech cięzki, pomysl nad tym...

> Dlatego pisalem, ze jesli juz musimy cos z tym robic, to zrobmy to
> profesjonalnie i konkretnie: Poniewaz uznajemy (a odnosze sie tu do
> GrzesiaC raczej, a nie do Dominika), ze inne organizcje np. ZHR(ale inne
> tez oczywsicie)  tez maja prawo uzywac KH, to potraktujmy ich jako
> partnera i razem stworzmy Stowarzyszenie w Celu Ochrony KH przed
> Zeszmaceniem na Wodce ;). Ustalimy wspolne zasady. A nie wykorzystojmy
> monopolistyczna  pozycje jednej organizacji, do trzymania w szachu
> innych...

Czekam na propozycję ZHR utworzenia SwCOKHpZnW. Z propozycja konkretnych
zasad, aby było one KORZYSTNE i AKCEPTOWALNE dla WSZYSTKICH.

> BTW: skoro mi na ochronie nie zalezy, a tobie g00 - to moze to ty jestes
> wiekszy sentymentalista-romantyk, a nie ja...? ;)

Bo reumatycy uważają, ze bronić Ideały się będa same w drodze protestu
społecznego. A pozytywiści chcą wykorzystać formy prawne, które do tego
służą.

DJD