[Czuwaj] Bractwo? - wazne !!

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 13 Kwi 2007, 12:21:58 CEST

13-04-07, czesiek.harcerstwo <czesiek w harcerstwo.net> napisał(a):
> Mam akurat chwilkę czasu więc przypomnę że
> jednym z "celów operacyjnych" KPW
> jest czynne prawo wyborcze dostępne jedynie dla szefów p.j.o.
> http://www.kragplaskiegowezla.harc.pl/portal.php?show=2

A ja powiem to co pisał na KPW - nie jestem do tego przekonany.

Jestem na pewno przekonany do tego, że należy zwiększyć ich udział w
zarządzaniu organizacją. Nie wiem czy na pewno chciałbym móc wysyłac
każdego drużynowego, idealnie chciałbym wysłać na zjazd każdego
komendanta szczepu. Tylko nie wszędzie są szczepy...

A co do innej kadry. Przede wszystkim pamiętajcie, że ta kadra też
jest potrzebna. Ja rozumiem, że mamy wielu "biurkowców" i pewnie wielu
z nich też są potrzebni.

Więc kadra na górze to właśnie tacy "biurkowcy", którzy wcale nie
musza być dobrymi metodykami, mają znac się na zarządzaniu,
pozyskiwaniu środków itp. Mogą być przyokazji harcerzami, członkami
PAH, czy PCK. Nie obchodzi mnie to.

Natomiast mamy też kadrę wyższego szczebla, która nie pełni funkcji
zarządzających, ale też nie pełni wychowawczych!

Mamy kształceniowców różnego szczebla, mamy instruktorów programowych,
itp. Zabieranie im praw wyborczych, czy wyrzucanie do innej kategori
członkowskiej pozbawia nas zupełnie narzędzi motywacji. W większości
działają oni za darmo, często mają doświadczenie i wiedzę. Na pewno
nie chcę z nich rezygnować, cofniemy się wtedy w rozwoju.

O ile będa to AKTYWNIE działający instruktorzy, a nie panowie i panie
z odznaką i podkładką, na "urlopie instruktorskim" (swoją drogą nigdy
tej idei nie rozumiałem)to ja się ich nie boję.