[Czuwaj] Film z obozu skautowego

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Sob, 21 Kwi 2007, 19:22:38 CEST

Michał Górecki podesłał filmik z You Tybe gdzie Benny Hill parodiuje
skautów, a Bogdan
W. Ciechomski skomentował:

> Wstyd po prostu. Dobrze że jesteśmy harcerzami, a nie skautami.
> Jesteśmy dumni i poważni. Walczymy przecież o wolną i niepodległą Polskę

Wybacz, Bogdanie, ale twój sarkazm jakoś do mnie nie dociera. Może za tępy
jestem, a może nie odpocząłem jeszcze po powrocie z wędrówki z moją
drużyną.
Z filmu uśmiałem się setnie. Mimo że jestem dumny z tego, że harcerze
walczyli o wolną i niepodległą Polskę. Co więcej, jest to dla mnie ważne.
Poważnie. A mimo to uśmiałem się setnie,

Inna sprawa, że styl Benny Hilla jest bardzo specyficzny, i nie wiem, czy
polska adaptacja byłaby równie śmieszna.

Ale swego czasu turlałem się ze śmiechu oglądając któryś z popularnych
polskich kabaretów jak opowiadali swoją wersję historii Polski. Łacznie z
królem Jagiełłą, który wolał bić się pod Grunwaldem niż pod Bździochami, i
łącznie z marszałkiem Piłsudskim, który miał się w czasie tzw. Cudu nad
Wisłą przekradać na stronę rosyjską i udawać Stalina.

Szczerze śmiałem się wtedy. I nadal jestem dumny z tego, co wspomniałem.
Może ja jestem rąbnięty (był taki dowcip o wariatach i truskawkach)...

Czuwaj!

Darek Brzuska