[Czuwaj] Film promujący zlot, było: Film z obozu skautowego.

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Sob, 21 Kwi 2007, 19:22:40 CEST

Jakub Roszkowski napisał:

> Ja jednakowoż polecam uwadze Szanownych Listowiczów to
> http://www.youtube.com/watch?v=F16moLn83NU
> Jak zawsze przy okazji jak widzę kiedy inni robią coś fajnego a my nie
> zastanawiam się czemu powiedzenie "Polak potrafi" kojarzy się głównie z
> umiejętnościami dalece nieharcerskimi...
> Gorzko pozdrawiam

Nie widzę powodu, Kuba, byś gorzko pozdrawiał.

Profesjonalnie zrobiony materiał reklamowy czy też promocyjny.
Wykonany przez fachowców, przez wielu fachowców, o czym świadczy "lista
płac" na samym końcu.
Oglądałem z dużą przyjemnością, nawet ze wzruszeniem.
Myślę, że taki miał być - przyjemny i wzruszający.

Ale
Gdyby wszystkie, powtarzam, wszystkie osoby na wszystkich fotografiach
były w polskich, harcerskich mundurach lub innych strojach z polskimi,
harcerskimi emblematami, nie byłbym niczym zaskoczony. Co z tego, co jest
tam, nie dzieje się i u nas?

Powiem więcej, złośliwie w stronę niektórych...

Część fotografii, gdyby znalazła się w materiale promującym polskie
harcerstwo, zostałaby okrzyczana jako promowanie programu rodem z muzeum,
prehistorycznego, nienowoczesnego, nie trafiającego do współczesnej
młodzieży, sztampowego, stereotypowego, romantycznego i tak dalej co
najgorsze.

A wystarczyło sfotografować ciemnoskórą skautkę czy kilkoro innych z
różnych stron świata, wytarczyło sfotografować kogoś wyglądającego jak
buddyjski mnich a nie jak ksiądz kapelan, i od razu jest świetnie, mimo że
tak naprawdę chwalą się tym, czym i my możemy się chwalić. Fakt - zrobili
to profesjonalnie.

Tyle refleksji

Darek Brzuska