[Czuwaj] HAL'07

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Wto, 24 Kwi 2007, 07:26:03 CEST

Użytkownik MSankowski <msankowski w tlen.pl> napisał:
>Tak jestesmy srdowiskiem ktore chce jechac na oboz w sierpniu:)
>Problem w tym ze nie mozemy zorganizowac i szukamy kogos kto by nas
>przygarnal ze soba jako drugie srodowisko- ja niestety nie jestem phm wiec
>samodzielnie nie moge poprowadzic obozu, dlatego tez szukamy kogos z kim
>bedziemy mogli pojechac na oboz jako partnerzy:)
>Pozdrawiam dzieki za odzew
>Mikolaj

A  masz ukończony kurs kierownika placówek wypoczynku ?
Jeśli nie to skończ w jakiś weekend za kilka zł i jedź samodzielnie.
Aby zorganizować obóz w ramach ZHP muszę przygotować następujące papierki:
Do zatwierdzenia placówki i uzyskania zezwolenia organizator obowiązany jest przedłożyć w właściwej komendzie:
1)pod względem programowo-organizacyjnym:
a)kartę kwalifikacyjną obiektu (załącznik 1 do Rozporządzenia MEN z 21 stycznia 1997 r.),
b)program pracy &#8211; wg wzoru (załącznik 2 do niniejszej instrukcji),
c)raport przedobozowy (załącznik 3) zawierający:
- wykaz kadry z kserokopią dokumentów poświadczających kwalifikacje,
- zobowiązanie odpowiedzialności materialnej komendanta i kwatermistrza,
- deklaracje kadry w sprawie bezpieczeństwa życia i zdrowia uczestników na placówce HAL/HAZ,
d)dokument (umowa) określający zasady korzystania z obiektu/terenu,
e)polisę ubezpieczeniową NW uczestników i kadry (zawartą na czas kwaterki, dojazdu, pobytu i powrotu),
f)potwierdzenie opłacenia składek członkowskich,
g)inne dokumenty, obowiązujące w danym okresie na mocy prawa i zarządzeń władz lokalnych.

2)pod względem finansowym:
a)wypełniony preliminarz finansowy (2 egz. w Książce kasowej obozu),
b)informację o sposobie zabezpieczenia gotówki (zawarte umowy rachunku bankowego, książeczki oszczędnościowe, itp.),
c)inne dokumenty obowiązujące w danym okresie na mocy przepisów prawa.

Po sprawdzeniu i zaakceptowaniu ww. dokumentów przez odpowiednie osoby &#8211; pełnomocników ds. HAL/HAZ
w hufcach &#8211; komendant chorągwi (lub osoba działająca z jego upoważnienia), wydaje zezwolenie na zorganizowanie placówki HAL/HAZ w raporcie przedobozowym zawartym w Książce pracy obozu.

Nie jestem pewien, czy dostrzegacie bezsens takich instrukcji, czy przyzwyczailiście się do tego, że macie "pod górkę". Przepisy państwowe wymagają dla zorganizowania legalnego obozu jedynie:
_zgłoszenia placówki
-wykazu kadry
-planu pracy
-kserokopii zaświadczenia o ukończeniu kursu kierowników placówek
-karty kwalifikacyjnej obiektu.

Jeszcze gorzej jest po zakończeniu obozu, gdzie znowu ZHP dokłada organizatorowi dodatkowych zadań, chyba po to, aby się nie nudził..., a przepisy panstwowe niczego nie wymagają.

Czy nie uważacie, ze w ZHP powino być łatwiej, a nie trudniej zorganizować obóz ?
Dzisiaj łatwiej jest to zrobić zwykłemu człowiekowi z ulicy niż instruktorowi ZHP !!!!!

W każdym razie, gdy juz miałem te 5 papierków, które wymaga państwo i zastanawiałem się czy wypełnic jeszcze 10 i dodatkowo zapłacić jeszcze ileś % za "obsługę finansową" - to poprzestawałem na wymaganiach państwowych.

A wymóg phm jako komendanta w sytuacji gdy 40% drużynowych nie ma
stopnia instruktorskiego da się wytłumaczyc tylko w jeden sposób:
"walczymy z samodzielnymi obozami drużyny"
Andrzej/Człuchów