[Czuwaj] Re: HAL 07

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 24 Kwi 2007, 11:55:39 CEST

Dnia 24-04-2007 o 11:34:47 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał:

> A moim zdaniem patrząc na INSTRUKCJE ORGANIZACYJNA HARCERSKIEJ AKCJI
> LETNIEJ I ZIMOWEJ to staramy sie jako Związek zwalczyć jakąkolwiek
> samodzielną aktywność drużyn w czasie HAL. Wymóg phm. na obozach jestem
> jeszcze w stanie zrozumieć. Ale potrzeba zgłaszania biwaków do Chorągwii
> i zatwierdzania ich przez Kuratorium jest dla mnie czymś całkowicie
> bezsensownym...

A ja nie jestem w stanie zrozumiec tego wymogu. Bo o ile 40 % drużynowych
jest bez stopnia to jaki % drużynowych ma stopień wyższy niż pwd ????
Ten wymóg zdecydowanie służy do walki z samodzielnością drużyn. To na
pewno jeden z elementów niszczących harcerstwo.

W przypadku biwaków to niezupełnie jest tak. Ja wogóle nie organizuję form
wypoczynkowych. Nie mam wakacji. Mój rok harcerski trwa od września do
września. Biwak w lipcu czy sierpniu jest dla mnie takim samym biwakiem
jak w innym czasie. Jest zwykłą śródroczną formą pracy. Jak ktoś chce
organizować spędzanie wolnego czasu to jego sprawa. My pracujemy :p.

Janusz Sikorski