[Czuwaj] Re: HAL 07

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 24 Kwi 2007, 12:00:41 CEST

24-04-07, Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl> napisał(a):

> A ja nie jestem w stanie zrozumiec tego wymogu. Bo o ile 40 % drużynowych
> jest bez stopnia to jaki % drużynowych ma stopień wyższy niż pwd ????
> Ten wymóg zdecydowanie służy do walki z samodzielnością drużyn. To na
> pewno jeden z elementów niszczących harcerstwo.

2. Wiek druynowych
Druynowi to niemal cała kadra ZHP poniej 20 roku ycia – wsród wszystkich
7520 druynowych 2320 to osoby do 20 roku ycia, co stanowi 93% populacji kadry
w tym wieku. Oznacza to take, e osoby do 20 roku ycia praktycznie nie pełnia
innych funkcji w ZHP – zaczynaja sie one w pózniejszym wieku.

Srednia wieku druynowych jest nisza od sredniej wieku ogółu kadry ZHP
o 8 lat – dla druynowych wynosi prawie 31 lat, a całej kadry ZHP – 39.6 roku.
Srednie dla obydwu grup podniosły sie od ubiegłego roku – dla druynowych
nieznacznie (o rok), dla całej kadry – o 4 lata.

Ponad 40% druynowych nie posiada stopnia instruktorskiego. W dodatku
¼ druynowych nie zdobedzie go w najbliszym czasie, bo nie ma nawet otwartej
próby przewodnikowskiej (w tej sytuacji jest około 15%).
Posiadane przez druynowych stopnie instruktorskie sa dosc mocno zwiazane
z rodzajem druyny, która prowadza. Nie bede brała pod uwage kategorii „inna",
poniewa po pierwsze liczy tylko 151 druyn, a po drugie nie do konca wiadomo,
co sie w niej zawiera.
W najgorszej sytuacji jesli chodzi o stopnie instruktorskie sa druynowi
zuchowi – tu stopnia nie ma a 41% z nich. Z kolei w druynach wielopoziomowych
tendencja jest odwrotna – tu ponad 26% druynowych to podharcmistrzowie
i harcmistrzowie, a kolejne 29% - przewodnicy.

(z analizy zeszłorocznego spisu)