[Czuwaj] Prosto z WPROST

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Sob, 4 Sie 2007, 14:48:12 CEST

Witajcie!

Po sobie wiem, że nie zawsze mam czas przeglądać masę gazet, by wyszukać interesujące informacje, w tym o działalności harcerskiej. Dlatego spodobał mi się sposób podawania informacji w linkach na Czuwaju przez tych, którzy coś interesującego przeczytali Dziękuję Druhnom i Druhom za to, a jednocześnie pragnę się zrewanżować nieco.
Otóż w internetowej zapowiedzi poniedziałkowego "Wprost" (http://www.wprost.pl/ar/?O=111509) znalazłem taki oto kawałek...

TAJNE SŁUŻBY WERBUJĄ HARCERKI

Zapleczem personalnym dla działającej od 2006 r. Służby Wywiadu Wojskowego stał się Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej. Jak ustalił ?Wprost?, znaczną część funkcji kierowniczych średniego szczebla w służbie, która powstała w wyniku likwidacji WSI, pełnią druhny ze Starszyzny Organizacji Harcerek ZHR.
W wojskowym wywiadzie zatrudniona została m.in. harcmistrz Małgorzata Żochowska, wcześniej przewodnicząca Okręgu Mazowieckiego ZHR, oraz podharcmistrz Anna Zagrajek, eksskarbniczka zarządu Okręgu Mazowieckiego ZHR. ? Nie komentuję takich spraw ? powiedziała nam druhna Zagrajek pytana o pracę w wywiadzie wojskowym.
Z naszych informacji wynika, że na pomysł zatrudnienia harcerek w nowych służbach specjalnych wpadł przewodniczący Komisji Weryfikacyjnej WSI i szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego Antoni Macierewicz. Przed wieloma laty był on instruktorem drużynowym tzw. Czarnej Jedynki, działającej przy stołecznym liceum im. Rejtana 1. Warszawskiej Drużyny Harcerskiej, do której nawiązuje w swej działalności ZHR.
Dlaczego właśnie środowiska harcerskie stały się zapleczem kadrowym nowych służb wojskowych? Odpowiedzialni za służby nie chcą tego komentować. - Dane pracowników i funkcjonariuszy służb specjalnych podlegają ustawowej ochronie ? tłumaczy ?Wprost" Krzysztof Łapiński, rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych Zbigniewa Wassermanna. Notabene, on sam był związany ze środowiskiem ZHR.

O sprawie także w najbliższym wydaniu tygodnika ?Wprost", w sprzedaży od poniedziałku, 6 sierpnia

Mój mały komentarz jest następujący: zarówno Małgosia Żochowska jak i Ania Zagrajek wciąż pełnią swe funkcje instruktorskie w ZHR. Ania nawet wizytowała w lipcu prowadzony przeze mnie obóz.
A czy ZHR wprost nawiązuje do "Czarnej Jedynki:" tego bym nie powiedział. Wszystkie niepokorne jednostki harcerskie są protoplastami naszej organizacji. Uproszczenie autora i nazwanie niemalże druha Antoniego Maciarewicza "ojcem założycielem" może, moim zdaniem, rzucać niekorzystne światło na ZHR.

04.08.2007, 14:40
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR
piotr.giczela[AT]zhr.pl, piotrgiczela[AT]o2.pl