[Czuwaj] Re: ogniobranie

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Pon, 27 Sie 2007, 09:23:35 CEST

Witaj Marabucie, stary przyjacielu!

W Twoim liście datowanym 27 sierpnia 2007 (07:16:15) można przeczytać:

> Wybaczcie dyletanctwo: a co to jest "ogniobranie" ?

> Marabut

Widać nie miałeś okazji na początku lat 80. być na Polowej Zbiórce Harcerzy Starszych. Ogniobranie narodziło się w Tucznie w 1982 r. Prawdę mówiąc to takie bardzo uroczyste ognisko, w którym pewna liczba harcerzy (zazwyczaj mniejsza) przygotowuje interesujące przedstawienie w stylu "światło i dźwięk" ale po harcersku (pochodnie, tratwy z płonącymi ogniami na jeziorze itp...) dla większej części harcerzy, którzy są li tylko mniej lub bardziej aktywnymi odbiorcami.
Pierwsze ogniobranie zrobiło na mnie duże wrażenie. Późniejsze były już tylko coraz gorszymi kopiami pierwszego. Aż mnie znudziły całkiem. Nie wiedziałem, że bracia w ZHP jeszcze tę formę kultywują...

--
Pozdrowienia,
 phm. Piotr Giczela HR