=?ISO-8859-2?Q?Re:_[Czuwaj]_Przebiera=F1cy, _b?= yło: Harcerska "pornografia"

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Sob, 1 Gru 2007, 13:14:16 CET

01-12-07, Darek Brzuska <brzuska w mp.pl> napisał(a):

> A na mój gust jest to koszula mundurowa ZHP plus rogatywka "starego stylu"
> użyta jako tzw. kostium sceniczny. Kostium, który ma udawać galowy (?)
> mundur wojskowy. Nie podoba mi się, ale nie wiem, czy i do kogo można
> zgłaszać pretensje...

No tak. Ale wariacje artystyczne zawyczaj bola w tym temacie. Vide
gawęda i dwumetrowe chusty ;) Nie wspominając o strojach scenicznych
mojego ulubionego nurtu harcerskieho - domo-kulturo-artystycznego
(zwanego kieleckim ;) )

> BTW. Od kilku lat w pewnym mieście w centrum Polski zdarza mi się oglądać
> procesję kościelną w dzień Bożego Ciała. Tuż za kapłanem wędruje z reguły
> kilkuosobowa gromadka dzieci w mundurach harcerskich ZHP "starego stylu",
> notabene z czerwonymi chustami. Pytałem komendanta hufca, na terenie
> którego jest to miasto. Od ładnych paru lat nie ma tam żadnej drużyny.
> Maskarada? Przebierańcy? Interweniować? Do kogo? Po co?

Wbrew powszechnemu przekonaniu nasz mundur nie jest chroniony ustawą o
mundurach, to znaczy że każdy może go nosić. O ile w przypadku
sprzedaży zniczy może to być odczytane jako podszywanie się w celu
zysku i policja czasami reaguje (nie wiem czy mają podstawe prawną,
ale na prośbę tak robią :) o tyle w przypadku procesji raczej takiej
reakcji bym sie nie spodziewał :) nawet gdyby to byli "przebierańcy"