[Czuwaj] 1%

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Sob, 15 Gru 2007, 16:29:38 CET

Użytkownik Marcin Królikowski <zastepowy w gazeta.pl> napisał:
> [...]

Tak, a wynika to z dwóch przyczyn:
- im większy hufiec, tym więcej potencjalnych rodziców, przyjaciół itd. i co za tym idzie więcej wpłat na 1%

- aby uniknąć sytuacji, że ktoś zawyża ilość członków, co i tak mu się nie opłaca, bo musi odprowadzić od nich składki w wysokości 14,40pln do chorągwi i GK-i, a wpłaty z 1% nie będą o wiele wyższe, to na dodatek skoro w danym roku przekaże "w górę" np. zaledwie 60% składek to można stwierdzić, że taka jest jego skuteczność w działaniach typu 1%

przykład:
- hufiec A - 1500 członków - składki przekazane w 75%
- hufiec B - 1000 członków - składki przekazane w 90%
- hufiec C - 500 członków - składki przekazane w 50%

zebrano z 1% 90.000pln

gdyby było tylko wg ilości członków to:
- hufiec A otrzyma 45.000pln
- hufiec B otrzyma 30.000pln
- hufiec C otrzyma 15.000pln

jeżeli policzymy członków tylko tych, za których opłacono składki, to hufce miałyby siłę:
- hufiec A - 1125 członków
- hufiec B - 900 członków
- hufiec C - 250 członków

i wtedy taka sama kwota byłaby rozdzielona następująco:
- hufiec A otrzyma 44.505,50pln
- hufiec B otrzyma 35.604,40pln
- hufiec C otrzyma 9890,10pln

Wydaje mi się, że system jest prostym odzwierciedleniem siły hufca i możliwości jakie ma w dotarciu do "darczyńców" 1%, gdyż nie wierzę w hufiec z dużymi problemami w ściągalności składek, ale jednak 1% ściągnął bardzo dużo. Musiał by to być wyjątek np. taki, że hufiec C ma przyjaciela, który jest dyrektorem w Bosch'u. Udało mu się przekonać szefostwo, że w bramie wejściowej/ wyjściowej stoją harcerze z karteczkami z prośbą o wpłaty 1% dla nich, a wcześniej dyrektor lub przedstawiciel załogi przez radiowęzeł poprosił wszystkich pracowników o wsparcie harcerzy. Jednak i w tym wypadku, jeżeli z 1000-osobowej załogi przekaże 200 ludzi to będzie sukces, a jeżeli każdy harcerz średnio namówi 3 osoby, czyli rodziców plus jedną osobę, to daje to zaledwie "70 dodatkowych harcerzy przeliczeniowych", co dla całego miasta i jego 3000 harcerzy jest liczbą małą, tym bardziej, że ludzie pracujący w Bosch'u dojeżdżają również spod Łodzi.

Poza tym jest jeszcze możliwość działań w ramach 1% dla harcerzy. Kiedy będą zbierali do puszek podczas obsługiwania w hipermarketach przed świętami Wielkanocnymi, każdej osobie, która wrzuciła do puszki można dać naklejkę, ulotkę o 1%. Skoro wrzucił harcerzom do puszki, to pewnie wpłaci również 1%, a okres jest sprzyjający, bo wtedy zaczyna się największe rozliczanie z Urzędami Skarbowymi.

Powodzenia :)

tomek