[Czuwaj] Konsultacje minimow stron ZHP

Daniel Dobrijałowski orcus w ekoterm.net
Czw, 20 Gru 2007, 02:45:53 CET

Dnia 20-12-2007, Cz o godzinie 00:26 +0100, Dominik Jan Domin pisze:

> są słowa "treści WYMAGANE". WYMAGANE =/= ZALECENIA

Z preambuły:
"[...] Potraktuj zatem poniższe regulacje jako wskazówki pomocne w budowaniu
takiego wizerunku na jakim nam zależy."
"1. Wszystkie strony (serwisy, witryny itp.) internetowe publikowane w
domenach ZHP muszą spełniać wymagania niniejszych regulacji."
"5. Zaleca się stosowanie niniejszych zasad do wszelkich stron
internetowych jednostek organizacyjnych ZHP także publikowanych w innych
domenach."

Jak widać wynika z tego dość jasny obraz gdzie te zasadny są wymaganiami
a gdzie zaleceniami.

> A czy słowo "zalecenia" oznacza, ze moge mieć to w d...? Tuż obok słów o
> reklamach sa słowa o treściach nieprzyzwoitych... To też są tylko
> "zalecenia"? Hm... zacznę szukac sponsora wśród sexshopów

Wtedy liczymy już jedynie na zdrowy rozsądek i podejście do tego
dokumentu tak jak w preamule było zaznaczone.

> Czyżby GK miala ofertę domen zhp dla druzyn, czy też tworzy puste dokumenty,
> w celu marnotrastwa czasu i papieru?

Tak - najprawdopodobniej pojawią się domeny dla drużyn. Niestety będzie
to obarczone pewnymi wymaganiami techchnicznymi, które postaramy się
ograniczyć do minimum.

> I co to jest "domena zhp"? Czy tylko zhp.pl, czy każda mależąca do zhp? To
> też nie jest zdefiniowane. A jesli kupie sobie domenę www.zhp.torun.pl, to
> będzie to domena zhp?

ZHP jest właścicielem kilku(jeśli nie kilkunastu domen). Masz rację
podpunkt przydałoby się sprecyzować.

> Więksazość dyskusji toczy się odnosnie czego innego, ale ZI nie raczy tego
> zauważać: wywalenia minimów do kosza, opracowania zaleceń i w wyniku
> dzialanosci oddolnej, a nie odgórnej.

Jak na razie zauważyłem że nikt nie zgłosił jakichkolwiek zastrzeżeń do
pozostałych punktów. Czyżby były one oczywiste i jednak były takim
"minimum" które każdy czytający przyjmuje za naturalne i nie podlegające
dyskusji? Jeśli tak to czemu budzi to taki opór? Jeśli nie to czemu nikt
nie odniósł się do tego merytorycznie?

> No to WY przeoczyliście i WY popełnicie jakiś debilizm. Tryb WASZEJ
> konsultacji nie zachęca mnie do udziału w niej. Ale moze inni z radością
> wezmą udzial...

Przepraszam - osobiście czuje się odpowiedzialny za zbyt dużo emocji na
forum. Jest to jednak związane z tym co działo się bezpośrednio przed
minimami i to odbija się na dyskusji. Chciałbym jednak aby każdy
spojrzał na dokument nie przez mój pryzmat. Bez emocji, które chyba są
zbędnie i nie warto się zagłębiać w to tutaj.

> Ale i tak bym sie tym nie przejmował. I tak tego prawie nikt poza ZI (i być
> moze GK w trakcie zatwierdzania) nie bedzie czytal, ani się tym przejmował.
> Więc ewentualny debilizm zostanie w wąskim gronie, chyba, że ktoś dla
> rozruszania grupy wrzuci cytat z ognistym komentatrzem na [czuwaja].

Ewentualny debilizm będzie miał wpływ na wszystkie seriwy które
otrzymają domene z GK ZHP.

Pozdrawiam
Daniel Dobrijałowski