[Czuwaj] Re: Re: Konsultacje minimow stron ZHP

Daniel Dobrijałowski orcus w ekoterm.net
Czw, 20 Gru 2007, 19:08:01 CET

Dnia 20-12-2007, Cz o godzinie 12:13 +0100, Janusz Sikorski pisze:
> Prawda jest taka ze już podczas
> pisania obecnego CMS-a zadawałem pytania brzmiace PO CO ?  Akurat Jomli
> czy Mambo nie specjalnie lubię używać (bo są ciężkie i wcale nie
> intuicyjne)chociaż w mambo pojawił się nawet community builder który jest
> przeznaczony do budowy duuużych społeczności netowych. Ja wolę php fusion.
> Ale to akurat nie ważne. Jest dużo projektów darmowych z których możnaby
> skorzystać poprzestając na opracowaniu specjalnych skór i paneli. Ale cóż
> widać wyważanie otwartych drzwi to dobry kierunek...

Chcemy aby sytem wyciskał maksimum możliwości przy minimum zasobów. To
co mamy do dyspozycji nie jest imponujące. Tymczasem gotowe rozwiązania
nie są "profilowane" pod ZHP i robienie tego to tyle samo pracy co
napisanie od nowa. Po prostu opensourcowe CMSy mają duż rzeczy które nam
nie będą przydatnie.

Poza tym jak już pisałem wiele modułów jest źle napisanych. Właśnie
otrzynmaliśmy logi od home i z tego co zauważyłem przeglądając wersje
nie obrobioną ok co tzecie powolne zapytanie jest generowane przez
Joomle. Dość często pojawia się chyba PHPNuke. Pozostałe mają dziwne
prefiksy tabel których nie rozpoznaje czytając same zapytania i chwilę
zajmie analiza. Możemy zabraniać, prosić o wyłączenie modułów, albo dać
coś co tą samą funkcjonalność daje bez tak dużego obciążania serwerów.

Tworząc nowego CMSa dość duży nacisk kładziemy właśnie na optymalizację,
być może kosztem czasu potrzebnego na stworzenie go i wdrożenie.

Pozdrawiam
Daniel Dobrijałowski