[Czuwaj] Centralny CMS, było minima

Daniel Dobrijałowski orcus w ekoterm.net
Czw, 20 Gru 2007, 20:16:36 CET

Dnia 20-12-2007, Cz o godzinie 19:44 +0100, TOGRO.pl pisze:

> Budowa nowego, autorskiego CMS-a bedzie kosztowac od kilku do
> kilkudziesieciu tysiecy zlotych.
> Adapatacja Joomla, Mambo, czy jakiegokolwiek innego rozwiazania to wydatek
> rzedu od zera do kilkuset zlotych, jesli trzeba bedzie komus za to w ogole
> zaplacic.

Myslisz się adaptacja bedzie kosztowac tez dosc dużo. O ile mówimy
właśnie o adaptacji czyli dostosowaniu do naszych potrzeb i
optymalizacji. Co więcej wielu progrmiastów(w tym ja) o wiele bardziej
ceni sobie pisanie czegoś od nowa niż duże poprawki w cudzym kodzie.
Zwłaszcza że moduły są słabo udokumentowane.

Ale nie rozmawiajmy na razie o pieniadzach bo system ma być tworzony
"wewątrz ZHP" a nie będzie "zleceniem zewnętrznym" a tu jak wiadomo to
drażliwy temat więc przed wypowiedzią chiałbym zapoznać się do końca ze
szczegółami żeby nie minąć się z prawdą i nikogo nie urazić.

Nawet gdyby taka aplikacja miała być zakupiona po cenach obowiązujących
na rynku to warto by było się nad tym zastanowić, bo niestety migracja
centralnych serwisów na opensourcowego CMSa wymagałaby inwestycji w
hosting. Czyli mamy klasyczny wybór przy usługach: albo tanio i drogo w
eksploatacji albo drogo i tanio w eksloatacji.

> Zamiast tworzyc nowy CMS, ktorego potem nie bedzie mial kto rozwijac moze
> naprawde lepiej skorzystac z tego, co juz jest?

Założeniem jest że aplikacja będzie właśnością ZHP i będzie bardzo
dobrze udokumentowana a to są warunki sprzyjajace rozwijaniu aplikacji.
Myślimy też o wypełnieniu naszego zobowiązania intruktorskiego i nie
pozostawieniu po sobie pustki w ZI.

Pozdrawiam
Daniel Dobrijałowski.