Re: [Czuwaj] Centralny CMS, było minima

Michał Szyndel michal w szyndel.info
Czw, 20 Gru 2007, 20:39:05 CET

witam,

niestety orcus, ale w ogóle nie mogę się zgodzić z tym co piszesz. Nie
wiem na ile orientujesz się w funkcjonalności i możliwościach Joomla.
Ja siedzę w tym systemie chyba już z 5 lat i postawiłem na nim wiele
serwisów. Wprowadzałem liczne modyfikacje, zarówno w zasadniczej
części kodu jak i w dodatkowych komponentach i modułach. Tworzyłem
własne dodatki do systemu, jeżeli takie były potrzebne. Piszę o tym po
to, żeby się uwiarygodnić. Jestem pewien, że system jakim jest Joomla
spełnia wszystkie wymagania, jakie może postawić przed nim GK. Jeżeli
jest coś czego ten system nie potrafi, to chętnie o tym usłyszę.
Szczególnie, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że strony GK są tak ubogie,
jak się tylko da (brak galerii, jedynie "system" pobierania plików,
brak jakichkolwiek fajerwerków)

Optymalizacja zapytań, to jak obydwaj wiemy żaden problem. Tylko, że
ZI unika jego rozwiązania od dłuższego czasu (vide problemy z serwisem
JSJP, którym administrowałem). Poza tym Joomla jest skalowalna,
przyjazna dla zwykłych użytkowników (czego nie można powiedzieć o
obecnym systemie - ja miałem problemy, żeby go zrozumieć).

Zmiana systemu jest konieczna, bo obecny ogranicza rozwój serwisów
centralnych przez to, że jest niewygodny w użyciu. Nie rozumiem tylko,
dlaczego chcecie tworzyć własny CMS... chodzi o ładny punkt do CV, bo
wpisanie: "adaptacja Joomla na potrzeby..." jest za mało szpanerska?
Innej motywacji nie mogę znaleźć. Wybacz tę osobistą uwagę, ale znamy
się, działaliśmy razem w ZI i chyba rozumiesz, że celem nie jest
krytyka sama w sobie, tylko jasne postawienie sprawy.

Pozostaje sprawa hostingu, który jest w przypadku Joomla problemem.
Korzystałem z usług wielu providerów i muszę powiedzieć, że takich
problemów jak z home nie miałem nigdzie indziej. TO już od dawna nie
est jedna z najlepszych firm w branży w Polsce.  Fakt - dalej są jedną
z największych, ale to jest raczej jakoś niż jakość. Miałem z nimi
problem, bo okazało się, że nie posiadają backupu serwisu, po tym jak
przez przypadek usunęliśmy z serwera część plików - to jest
profesjonalizm? (tak, nasz błąd. Ale o ile wiem gwarantują jakieś
warunki, typu dzienne backupy)

Uważam, że kwestia hostingu powinna być przedmiotem szerszej dyskusji,
szczególnie, jeżeli GK ma oferować cokolwiek pozostałym jednostkom (co
również uważam za pomyłkę, ale to jest moja osobista opinia)

pozdrawiam,
hajder