[Czuwaj] Re: ratunku !!! zjazd programowy !!!

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Śro, 7 Lut 2007, 23:18:15 CET

> I jeszcze zapomniałem dodać: Jakie znaczenie ma to że ktoś pije i pali w
> mundurze lub nie. Dla tego harcerza? To tak jak być dobrym dla ludzi tylko w
> kościele.

Po tym co Andrzej zacytował to i pode mną się nogi ugięły. Jak już
niektórzy z tej listy wiedzą, moje harcerskie korzenie tkwią w glebie
ZHP. Dlatego wciąż interesuje mnie co się U Wasz dzieje i nie jest mi
obojętne co się stanie. Ale moje ZetHaPowskie doświadczenia są różne.
Teraz po tym co napisał Bogdan przypomniałem sobie jak pewna
instruktorka (lata osiemdziesiąte, przełom, KIHAM, młodzi harcerze w
średniej wielkości mieście otwierają oczy i dowiadują się, że istnieją
idee i wartości, ktoś uczy "Modlitwy" dh. Bugajskiego) podczas modnych
w tamtym czasie kuźnic, zaatakowana przez tych młodych, co im się oczy
otwarły, że pali papierosy nawet przy ognisku i będąc w mundurze
odpowiedziała... Odpowiedziała, że nam w nogi poszło. Mnie nie wróciło
do dziś.
A cóż powiedziała? Ano, że jak ma zapalić papierosa, a jest w
mundurze, to odpina od niego krzyż. A miała taki nie na śrubkę, tylko
na agrafkę.
Ale to był początek demokratyzacji. Także tej harcerskiej. Dziś są już
inne czasy i nie sądziłem, że gdzieś w ZHP uchował się taki zastępca
hufcowego. Wyrazy współczucia. Szczerze.

--
Pozdrowienia,
phm. Piotr Giczela HR