[Czuwaj] ratunku !!! zjazd programowy !!!

Pią, 9 Lut 2007, 09:03:18 CET

Dnia czwartek 08 lutego 2007, Michał Górecki napisał:

> Abstrahując od naszej dyskusji o 10 punkcie - kto może te idee zmieniać?
> Już nikt? Tak z ciekawości :)

Abstrahując od mojego własnego zdania, to odpowiedź, że już nikt nie jest
wcale pozbawiona sensu. Zakładając, że harcerstwo skupia ludzi, którzy
wdrażają w swoim życiu te konkretne (wspomniane przez Olka) idee.

Zakładając tak, jeżeli Zjazd te idee zmodyfikuje automatycznie ZHP przestanie
być ogranizacją harcerską w oczach iluśtam instruktorów. To już
przerabialiśmy po 1989 roku, więc nie byłaby to sytuacja wyjątkowa, choć
powody inne. Wydaje mi się, że taka sytuacja nie dotyczy jedynie harcerstwa.
Nie ma już chyba frakcji, któraby nie oskarżała innych o zdradę ideałów
Solidarności.

Może więc nie ma się co pieklić i rzeczywiście po prostu pogodzić się z
nieuniknionym podziałem, ale dbać przynakmniej o to, żeby powstałe
organizacje nie napadały na siebie rezolucjami o nieharcerskości innych.

Wydaje mi się, że klucz tkwi w tym co to jest harcerstwo, czy co się składa na
harcerstwo, czy może jakie warunki wystarczające muszą być spełnione, żeby
jakąś działalność można było nazwać harcerstwem.

To niestety jest chyba jednej z wielkich nierozwiązanych problemów tej
listy...

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski  parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski Hufica ZHP Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
Nie wolno kaniać się okolicznościom,
A prawdom kazać by za drzwiami stały (Cyprian Norwid)