[Czuwaj] po radzie

Radek Paszkowski radekpa3 w wp.pl
Pon, 12 Lut 2007, 22:49:13 CET

dnia 12-02-07 22:22 TOGRO.com.pl był(a) uprzejmy(a) napisać::

> Stworzylismy paranoje. Ci co nie maja nic na sumieniu i im się zechce
> napisza, ze nie donosili. Ci co byli donosicielami, nic nie napisza. Ci co
> nie chca nic pisac - wyjdzie na to, ze donosili. A GK będzie miala problem
> jak to teraz ogarnac? Publikowac w internecie? Schowac w szafie?

Nie wierzę, by niewinni z tej całej hecy wyszli obronną ręką. W moim
dawnym środowisku KCh podsyłała nam instruktorów "do pomocy" na obozy i
zimowiska. Po czasie okazywało się, że to byli oficerowie UB. I kto po
tylu latach dojdzie czy jako organizator chorągwianych SASów byłem
tajnym i świadomym? Podobnie przyjaciele z Rady Harcerzy Starszych... A
kombatanctwo w postaci ściśle tajnego wówczas duszpasterstwa
harcerskiego i tak nie będzie miało znaczenia :>

Zresztą tyle autorytetów ostatnio zeszmacono wygrzebując jakiś papier z
zamierzchłej przeszłości, że może i zaszczytem byłoby znaleźć się w tym
towarzystwie? ;>

Swoją drogą abstrahując od tego czy ktoś z kręgów władz harcerskich był
czy nie był TW... Sądzę, że w kontekście grzebania po papierach tylko
perspektywa czasowa pozwala względnie ocenić czy dane zachowanie
jest/było moralnie naganne czy nie. Przecież aktualni współpracownicy
służb specjalnych też  mogą trafić na społeczny szafot, gdy (jeśli)
nastąpi kolejne zawirowanie polityczne w naszej Najjaśniejszej. A
przecież pracują/wspomagają jak najbardziej legalną państwową
instytucję. Przecież współpracownicy jak najbardziej legalnych WSI
sprzed, powiedzmy, lat dziesięciu już są wyklęci. Podobnie zaczyna dziać
się z współpracownikami UOP.

Rodzi się więc pytanie czy harcerstwo oddające swych wychowanków w
szeregi tajnych służb staje się organizacją pro- czy anty- państwową.
Ale to już taka gorzkawa złośliwość.

Aż mi się chce zacytować siga pewnego usenetowca: "siakieś to wszystko
popieprzone" ;>>

Radek

--
Czlowiek nie po to zostal stworzony, by pracowac,