[Czuwaj] po radzie

rafal w harcerz.pl rafal w harcerz.pl
Wto, 13 Lut 2007, 11:39:52 CET

TOGRO.com.pl napisał(a):
> [...]
Daleki jestem od czarnowidztwa ale nie podoba mi sie "handlowanie" logo
ZHP. Nie jest to dobry pomysl, chociazby dlatego, ze jesli cos sie nie
uda (o czym g00rek wspominal w swoim mejlu, ze  moze sie przydarzyc), to
mozemy bardzo na tym ucierpiec jako organizacja, a w szczegolnosci nasz
wizerunek. Media sprawe naglosnia i uruchomia stereotypy oraz wykreuja
nowe (np. naiwny jak harcerz).

Uwazam, ze zanim dojdzie sie do "sprzedawania" symboli organizacyjnych
powinno sie dokladnie przemyslec co, w jakim celu i czy skorka jest
warta wyprawki. Pamietajmy tez, ze ZHP jako najliczniejsza organizacja
jest najbardziej znana, przez co pracuje tez na opinie o mniejszych
organizacjach harcerskich.

Moim zdaniem Zwiazek powinien sie zastanowic, czy wypada mu zajmowac sie
"handlem" uslugami (czy pomocy przy ich promocji), ktorych jakosc moze
byc watpliwych lotow i wielce kontrowersyjna. Jako organizacja
wychowawcza naszymi uslugami powinno byc, ogolnie te kwestie ujmujac,
"wychowanie". Do handlu mozemy stworzyc sobie spolki, czy fundacje, ale
ja bym unikal wszelkiej identyfikacji z ogolnie pojetym harcerstwem, czy
po poprzez nazwy, czy to poprzez logo.

Zdanie w powyzszej sprawie wyrobilem sobie na podtsawie tresci emaili i
bylbym zadowolony, gdyby okazalo sie, ze Lilijka.Com nie jest tym, czym
wydaje sie byc.

Pozdrawiam :)
Viking-Szczecin