[Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 19 Lut 2007, 10:41:55 CET

Micha³ Górecki napisa³(a):

> Ech. No tak. S³owacki. Ale czego siê spodziewaæ po nurcie romantycznym?
> Mo¿e masowego samobójstwa po tak haniebnym wyniku zjazdu?

Alez odwracasz kota ogonem :)
Czesiek slusznie zwrocil uwage na to, ze osoby patrzace przez pryzmat
organizacji, stawiajace na pierwszym miejscu liczebnosc, zwartosc,
wizerunek itp. dodaja do tej listy oczywiscie 'skutecznosc wychowcza',
ale jakos sie nie specjalnie zaglebiaja w to, JAKIE to ma byc wychowanie.
Czyzby to juz nie bylo logiczne?

> P.S. Dalej jestem otwarty na dyskusjê o abstynencji za pomoc± _logicznych_
> argumentów :)

A ktore z uzywanych dotychczas argumentow nie byly "logiczne"?

I czy zrozumiales juz sens abstynencji i chcesz dyskutowac o tym, czy w
ZHP powinna zostac jako wartosc i narzedzie, czy tez nie powinna?

Czy moze jednak potrzeba dyskusji bardziej pierwotnej - o tym, czy jest
zasada abstynencji w harcerstwie, do czego sluzy, jak w praktyce wyglada?

Czy zaproponujesz jakies konkretne rozwiazania tego, co ma byc za?
Oraz czy umiesz dokonac analizy krytycznej tych koncepcji? Np. koncepcji
"trze¼wo¶ci" w odniesieniu do tego celu, ktore chcialbys osiagnac? I
sprecyzowac porzadnie ten cel? Bo potem sie obrazasz, gdy przypomina Ci
sie co o nim pisales? (zarzucajac w brzydkiej formie jakies wyrywanie z
kontekstu itp.)

Sorry, ze tak dlugo, ale zaskoczylo mnie to, ze w poprzednim liscie
napisales, ze TY dyskutujesz racjonalnie i logicznie oraz ze czekasz na
takie argumenty od swoich oponentow.

Chyba mam wrazenie, ze co innego rozumiemy pod tym pojeciem...
Zwlaszcza po lekturze odpowiedzi na post Czeska, w ktorym zaczales
wysmiewac i tak wysmiany juz przez Rafala nurt romantyczny i przerzucac
sie wierszami, zamiast nawiazac do problemu, ktory on poruszyl.

pozdrawiam
olek