[Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 19 Lut 2007, 16:55:18 CET

Micha³ Górecki napisa³(a):

> Jak ja lubiê te nieliczne momenty w których siê z tob± zgadzam. Pewnie!

Ciesze sie, bo ja tez je lubie.

> I pewnie ¿e potrzebne by³oby promowanie wstrzemiê¼liwo¶ci! Ale jej nie mo¿na
> przekroczyæ, tak jak nie mo¿na przekroczyæ oszczêdno¶ci! Bo kiedy kto¶
> przestaje byæ oszczêdny?

Ale Michale! :)
Instruktor-abstynent promuje wstrzemie¼liwosc wsrod swoich harcerzy tak
dlugo, az nie zostana oni abstynentami. A jak juz zostana, to razem moga
promowac wstrzemie¼liowsc na zewnatrz organizacji.

> Ale dla mnie naprawdê chyba tak samo warto¶ciowy jest cz³owiek, który po
> jednym piwie mówi "stop. To jest moja granica", jak ten który ma t± granicê
> przed pierwszym piwem. Tylko do tego pierwszego nie mo¿na niestety dorobiæ
> wielkiej ideologii.

Ja bym w ogole nie ocenial wartosci czlowieka po tym, czy pije jedno,
dwa czy piec.
Natomiast w praktyce, w zyciu, trudniej jest nie wypic zadnego piwa, niz
jedno. Dlatego postawa pierwsza jest trudniejsza. I wiecej dajaca.

pozdrawiam
olek