[Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 19 Lut 2007, 17:27:39 CET

Micha³ Górecki napisa³(a):

> Krzysiek!!! Abstynencja nie jest idea³em!
> Nie mo¿na byæ BARDZIEJ abstynentem. Ale mo¿na byæ LEPSZYM, czy BARDZIEJ
> SZCZERYM.

Przyjmujaca nawet zaproponowane przez Ciebie rozumienie idealu musze
przypomniec, ze 10 pPH nie ogranicza sie w swoich oczekiwaniach do tego,
ze ktos zostanie abstynentem.
Pisalem juz o tym, na razie nie bede powtarzal :)

> Bo znowu patrzymy przez pryzmat instruktorów, a nie harcerzy. NAPRAWDÊ
> instruktor obchodzi mnie tylko tyle ile jest w stanie zdzia³aæ dla harcerzy.

Jak to? Jak to?
Sam pisales w liscie poprzedzajacym ten:

===
Kiedy widzê m³odego instruktora, który jest prawdomówny, ofiarny, oszczêdny,
itp. A ponadto wstrzemiê¼liwy w piciu (choæ nie jest abstynentem) i my¶lê,
¿e ma odej¶æ z organizacji, to dla mnie jest to wielka strata. I nie wiem w
imiê czego.
===

No i przeciez w proponowanych rozwiazaniach dla harcerzy ponizej 18 r.z.
zostaje wymog calkowitej abstynencji...?

> Przypomina mi to dyskusjê w pewnym ¶rodowisku, gdzie wywindowano na maksa
> stopnie.
> Nikt prawie ich nie zdobywa³. I co teraz??!! OBNI¯YÆ WYMAGANIA?? NIGDYYYY!!

Nie powinno Ci te przypominac tej sytuacji, gdy kwestia abstynencji nie
jest zadnym windowaniem zasad.
Istnieje ona od poczatku harcerstwa, wiec jej pozbycie sie jest jak
najbardziej obnizaniem wymagan!

pozdrawiam
olek

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj