[Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Aleksander Senk senk w post.pl
Pon, 19 Lut 2007, 17:53:57 CET

Micha³ Górecki napisa³(a):

> Olek, ale to dalej mo¿na robiæ. I to skutecznie. I ci instruktorzy
> którzy robi± to teraz mog± robiæ to nadal, a ci którzy tego nie robi±
> nie bêd± tego robiæ tylko i wy³±cznie po wzmocnieniu jakichkolwiek
> zapisów.

Mozna promowac abstynencje i wszystko, co dzieki niej mozna osiagnac nie
bedac abstynentem?
Nie wierze :)

> Przecie¿ nikt nie postuluje "nakazu picia" ani podobnych rzeczy.
> Wrêcz przeciwnie, abstynencja wpisuje siê gdzie¶ tam w trze¼wo¶æ. I
> dalej mo¿na promowaæ wszystko to o czym piszesz.

Abstynencja jest podstawa trze¼wosci.
Wpisuje sie pewnie we wstrzemiê¼liwo¶æ.

Ale PH mowi o abstynencji od jednych rzeczy i o wstrzemie¼liwosci od innych.
Alkohol, tyton, narkotyki - tu mamy do czynienia z abstynencja, a
wstrzemiê¼liwosc jest czym¶ zupelnie innym.

Ale zahaczajac jednak o zasadniczy sens Twojej wypowiedzi:
Widac abstynentom zalezy na tym, by abstynencja byla uznawana wartoscia
i narzedziem. Bo przeciez bez takiego uznania na poziomie Zwiazku,
systemu stopni, PH, KSI, ZKK i innych cial nie da sie prowadzic
wychowawczej pracy "nad" i "z" abstynencja bez ciaglych walk z tymi
cialami, bez ciaglego stawania okoniem wobec wlasnej organizacji.

Zdecydowanie bedzie ciezej promowac tradycyjne wartosci wzgledem
alkoholu niz jest to jest nawet teraz.

pozdrawiam
olek