Re: [Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Pon, 19 Lut 2007, 22:05:46 CET

----- Original Message -----
From: "Dominik Jan Domin" <djdomin w biol.uni.torun.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, February 19, 2007 5:46 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Harcerskie Idea³y - o przygotowaniu do dyskusji

> A mogê byæ abstynentem tak przez 20 dni w miesi±cu? Dzi¶ wysz³o, wiêc
> jestem. Jutro siê upi³em, ale pojutrze znowu ani kropelki...

A mogê byæ prawdomównym przez 20 dni w miesi±cu? A pó¼niej parê dni sobie
pok³amiê. A potem znów nic. :)
To kwestia chêci.

A co do abstynencji, to nie raz w klubach abstynenckich mo¿na s³yszeæ
dialog, np. -jestem Staszek i nie pijê od 20 lat, -a ja Franek i nie pijê od
3 dni. Obaj mog± nale¿eæ do klubu abstynenckiego, bo obaj nie chc± ju¿ piæ.
Choæ mo¿e im siê zdarzyæ potkniêcie - w koñcu s± alkoholikami. Gdyby nie
byli
uzale¿nieni mogliby siê powstrzymywaæ ³atwiej (tak jak wielu instruktorów).
W koñcu wg s³ownika Kopaliñskiego abstynent to "cz³owiek wstrzemiê¼liwy,
powstrzymuj±cy siê od czego¶, zw³. od picia alkoholu, palenia tytoniu;
zwolennik abstynencji, wstrzemiê¼liwo¶ci.cz³owiek wstrzemiê¼liwy,
powstrzymuj±cy siê od czego¶, zw³. od picia alkoholu, palenia tytoniu;
zwolennik abstynencji, wstrzemiê¼liwo¶ci."
A nie osoba, która nigdy w ¿yciu nie napi³a siê ani kropelki (taka osoba
nazywa siê "osob±, która nigdy nie napi³a siê kropelki" :) ).

Krzysiek

ps. mam sporo pracy i to by³ ostatni mail, na którego odpiszê :)

Fergie i jej biodra.... - zobacz >>  http://link.interia.pl/f19ed