[Czuwaj] Zmiana 1 p PH

Wto, 20 Lut 2007, 22:43:08 CET

Dnia wtorek, 20 lutego 2007, Aleksander Senk napisał:

> Ale żeby wrocic do pierwszego punktu w wersji z 1932 trzeba najpierw
> "rozpracować" kwestię Boga w harcerstwie.
> Wiec chyba musisz zaczac od tej strony i od tego problemu :)

To ciekawe czy dla Małkowskiego służba Bogu w harcerstwie była kontrowersyjna?
W wikipedii w haśle o Eleusis napisano:

"Eleusis to ruch religijny, katolicki. Nie ma w nim miejsca dla manowierców
czy niekatolików, choć Eleusis popiera zawieranie podobnych towarzystw np.
wśród Żydów, czy socjalistów (np. Towarzystwo Trzeźwości). "Eleusis" to ruch
narodowy - "bo taka jednolitość ducha zwiększa siły tych, co służą jednej
sprawie."

Nie jestem w specem w historii, ale jeżeli to jest prawdziwy opis i jeżeli
idee Eleusis (jak prawi Olek) wpłynęły tak znacząco na powstające
haarcerstwo, że stało się odrębnym od skautingu ruchem, to czyż nie jest
oczywiste, że od zarania harcerstwa jego częścią byłą służba Bogu.
Konkretnemu, Osobowemu, Trójjedynemu?

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski :: Hufiec Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"