[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Szumyk szumyk w gmail.com
¦ro, 21 Lut 2007, 14:25:24 CET

Seascout napisa³(a):
> Uff... to ca³e szczê¶cie. Bo ju¿ siê ba³em, ¿e dyskusja idzie w stronê
> harcerstwa bez Boga. Bo o ile mogê sobie wyobraziæ harcerstwo bez
> abstynencji, bez musztry czy nawet bez mundurów, to harcerstwa bez Boga
> jako¶ wyobraziæ sobie nie mogê.

A ja dok³adnie odwrotnie przekornie ...
A mo¿e dokladniej nie mogê sobie wyobraziæ harcerstwa bez wielu osób
które by³y i s± otwarte na ludzi bez Boga, i dla mnie nowoczesno¶æ
harcerstwa (skautingu) dzi¶ powinna byæ dzi¶ to¿sama z otwarto¶cia na
takie osoby. Nie mówi±c ju¿ o wybitnych postaciach z historii harcerstwa
które by³y ateistami i nikomu to nieprzeszkadza³o ( mówiê oczywi¶cie o
tych postaciach z historii harcerstwa przed 1945 rokiem :-) )
> Przypominam, ¿e dh Mirowskiego na funkcjê przewodnicz±cego ZHP wybra³ Zjazd
> ZHP! Mimo ¿e: (...) Zjazd, który sk³ada siê z ludzi, którzy o idei maja w
> wiêkszo¶ci (albo przynajmniej w po³owie, jak optymistycznie zak³ada Rafal)
> nikle pojecie, nie mówi±c juz o realizowaniu tej idei w ¿yciu (...).
>
> Seascout
S³uszna uwaga, ale ju¿ ostatni zjazd nie mia³ po kogo siêgn±æ na t±
funkcjê... :(
Bo nie mamy ju¿ specjalnie wielu ludzi pokroju dh Mirowskiego ...
Nie mamy autorytetów. To fakt. Dlatego s³uszne jest siêganie do KIHAMU,
choæ do wszystkiego nale¿y podchodziæ ze zdrowym rozs±dkiem :)

Szumyk

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj