[Czuwaj] Harcerskie idea³y

Aleksander Senk senk w post.pl
¦ro, 21 Lut 2007, 09:56:50 CET

Seascout napisa³(a):

> Uff... to ca³e szczê¶cie. Bo ju¿ siê ba³em, ¿e dyskusja idzie w stronê
> harcerstwa bez Boga. Bo o ile mogê sobie wyobraziæ harcerstwo bez
> abstynencji, bez musztry czy nawet bez mundurów, to harcerstwa bez Boga
> jako¶ wyobraziæ sobie nie mogê.

Rad jestem, ze moglem Cie uspokoic. Moje zdanie w tym kierunku nie pojdzie.

> Olek, zachodzê w g³owê sk±d w Tobie tyle pogardy dla delegatów? Nie
> twierdzê, ¿e wszyscy s± kryszta³ami... ale powiedz mi.. na jakiej podstawie
> oceniasz, ¿e wiêkszo¶æ delegatów ma nik³e pojêcie o realizowaniu "tej" idei
> w ¿yciu?

Na podstawie tego, co widzialem bedac kiedys na Zjezdzie
Na podstawie tego, co slyszalem na Zjezdzie
Na podstawie tego, co sami mowicie o delegatach...

Jest jeszcze pare powodow, ale nie bede wymienial, bo sa drazliwe...

I mysle, ze pogarda to zbyt mocne slow.
Ale - rozumiem - zartowales sobie tak jak z mostami? :)

> I - jak rozumiem - o tym czy pojawi³ siê taki autorytet, ideowiec, kto¶ kto
> ca³ym ¿yciem zdecyduje... kto?

To samo pytanie.
Nikt nie decyduje. (a juz na pewno nie demokratyczne glosowanie ;))

> Przypominam, ¿e dh Mirowskiego na funkcjê przewodnicz±cego ZHP wybra³ Zjazd
> ZHP! Mimo ¿e: (...) Zjazd, który sk³ada siê z ludzi, którzy o idei maja w
> wiêkszo¶ci (albo przynajmniej w po³owie, jak optymistycznie zak³ada Rafal)
> nikle pojecie, nie mówi±c juz o realizowaniu tej idei w ¿yciu (...).

I co? Mirowski zostal autorytetem, bo go Zjazd wybral?
No chyba nie za bardzo... juz raczej odwrotnie bylo.. chyba... nie?

I czy "pozycja" Mirowskiego nie zaczyna sie wczesniej niz od momentu
przyjecia tej funkcji?

Wiec wiesz... :)

pozdrawiam
olek