[Czuwaj] Konsekwencje, czyli co będzie, gdyby.

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Śro, 21 Lut 2007, 17:10:49 CET

Jeżdżę ostatnio dużo komunikacją publiczną, co, w odróżnieniu od
prowadzenia samochodu, pozwala na chwilę refleksji, namysłu, czy okazji do
przemyśleń.

Oto wynik. Mam do Was prośbę. Trochę nawiążę tu do wypowiedzi Smyrwy.

Przyjmijmy, roboczo, że zmienimy Prawo, a konkretnie 10 pph, na przykład w
ten sposób:

<projekt>
Harcerz jest wolny od nałogów
<lub>
Harcerz nie ulega nałogom
</lub>
</projekt>

Jeżeli dobrze rozumiem znaczną część dyskutantów, takie sformułowanie
będzie dla nich bardziej efektywne wychowawczo, pozwoli uniknąć konfliktów
wewnętrznych u części kadry i harcerzy, będzie bardziej odpowiadało
wymaganiom i uwarunkowaniom współczesności itp.

Więc przyjmijmy na chwilę takie założenie.

Podajcie, proszę, przy takim założeniu, odpowiedzi na pytania.

Jakie zachowania u harcerzy, wędrowników, pełnoletnich instruktorów
a) będą z pewnością nieakceptowalne
b) będą na granicy zgodności z Prawem Harcerskim
c) będą akceptowalne bez wątpienia

To takie teoretyczne rozważania.
Żeby nie sugerować, przykłady na których ocenie mi zależy (z życia
wzięte), podam później.

Jeżeli mogę prosić Was o osobistą przysługę, tym razem, wyjątkowo,
wyraźcie własne zdanie bez sarkazmu, ironii, komentarzy zakończonych
akronimem MSPANC, próśb o przeczytanie ze zrozumieniem wcześniejszych
wypowiedzi etc. Jestem tym, który wywołał temat, to mogę chyba poprosić o
taki harc, trudny - przyznaję. Z góry dziękuję.

Czuwaj!

Darek Brzuska